Jako psací stroj klidně Atom, Celeron , o té grafice to platí zrovna tak. Proč to má je jeden digitální výstup na obraz atd.... Podle mně se snaží doprodat nějaké firemní "terminály"
Pokud by, ale po tom někdo chtěl jako současné HTPC je to slabé a Linux proti Widlím moc výkonu nenažene. Prostě HW je to špatný
Ano zamrzli, jako nahrávací společnosti, jako telefonií operátoři , jako.... jako... jako..... jenže jaksi nekrachují. Ukazatelem toho je trh.
Naopak padly jiné modly ( Nokia, Motorola ,Volvo, Compaq atd..) které se zdály nedotknutelné. Protože entuziazmus malé skupiny lidí jim vydělat jaksi nedá.
Takže pokud je tu dostatek lidí co media kupují a budou kupovat. Tak nekrachnou. Nezapomínejte, že k plackám patří i gramofonové desky a ty se z mainstreemu přesunuly jaksi do snobské\high-end třídy. A jedna firma je prý nestíká vyrábět.
Mimo i prázdných audio kazet se prodá jaksi víc než MP3 trojek. Je to tím, že Afrika, asie, jižní střední amerika je lidnatá víc než USA+EU+Japonsko , ale mnohem chudší takže ti na itunes, Gplay, MS Marketu atd... kupovat nebudou.
Nejste zástupcem většiny která drží trh. Svět se netočí okolo vás.
Minimálně jeden argument by se našel. Díky loudness war jsou dnes CDčka (a MP3ky) mastrovaná příšerně. Používá se vysoká komprese dynamiky, takže zvuku chybí dynamika, plus se často vyskytuje ořez špiček signálu. Nakonec může být lepší si vyrobit vlastní digitální médium samplováním z vinylu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_war
To jistě může. Vinyly ale procházejí jiným masteringem. Rozdíl pak vypadá třeba takhle:
http://www.youtube.com/watch?v=EScPiP2QjXM
Je celkem tragické, že lepší technologie CD má nakonec díky stupidní loudness war v řadě případů horší zvuk. Přitom v době digitální distribuce obsahu není problém nabídnout jednu nahrávku "jako z rádia", a druhou se slušnou dynamikou.
Gramofonové desky vždy byly v high-endu. V technické kvalitě zvuku jsou na tom o chlup lépe než CD. V porovnání se ztrátovou kompresí to zvládají na úrovni MP3 ve 256bitech na kanál.
Je smutným faktem, že z gramofonových desek se vždy běžně hrálo na diskotékách i stadionech. Z některých digitálních distribucí se ale hrát nedá, protože to na těhle velkých plochách zní divně. Jestli je to chyba ztrátového formátu, neschopnost techniků připravujících soubory, nebo úmyslná sabotáž ze strany vydavatele, to už zřejmé není. Že ale třebas soubory z iTunes dlouho nešlo na větších akcích pouštět, to vám potvrdí řada DJ. A nemluvíme teď o probléméch s licencí.
Nějak vám tam hapruje výroková logika. Vinyl o chlup lepší než CD a zároveň na úrovni ztrátově komprimovaného CD?
A vůbec nebýt debilních pirátů, tak už dávno máme každé vyšlé audio automaticky ve vysokém rozlišení a multikanálu a na nějaké pitomé války sto let starých formátů a kompresí by sral pes.
CD je digitální záznam. Navíc s ne příliš velkou bitovou hloubkou a samplovací frekvencí. Limit se projevuje u zvuků s vyšší frekvencí a u zvuků s větším množstvím harmonických. Sinusovka 10kHz opravdu vypadá při sample rate 44kHz poněkud kostrbatě.
Pokud vezmete CD a to proženete ztrátovou kompresí, tak výsledek je ještě horší, v tom máte pravdu. Na druhou stranu proč by to kdo dělal? Tedy chápu, že když si koupíte CD, tak nemáte na výběr. Ale vydavatel na výběr má. Zvukový záznam má k dispozici buď ve formě analogového záznamu, nebo jako digitální ve vysoké kvalitě (běžně 24bitů a 96KHz). Z toho už se dá udělat ztrátovou kompresí soubor typu AAC v kvalitě lepší, než je prosté audio CD. Jenže to vyžaduje použít kvalitní vstup, nešetřit bitrate a nic nepokazit. Což se řadu let zpětně bohužel nedařilo. Dnes už je situace lepší.
Ad sinusovka 10kHz opravdu vypadá při sample rate 44kHz poněkud kostrbatě - to vás ale nemusí trápit, protože když výstupní signál proženete ideálním low pass filtrem na 22kHz, ta "kostrbatost", technicky tvořená frekvencemi vyššími než 22kHz, zmizí.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nyquist%E2%80%93Shannon_sampling_theorem
V praxi je trochu problém udělat ideální analogový low pass filter (resp. filter s dostatečnou strmostí), takže se používá jiná technika. Signál se oversampluje například na dvojnásobnou samplovací frekvenci, což zajistí "méně kostrbatý výstup", resp. "kostrbatost" až na dvojnásobné frekvenci. Pak použijete běžný analogový low pass filter na 20kHz, a "kostrbatosti" se zbavíte daleko lépe a levněji.
http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-aliasing_filter#Applicability_of_oversampling
Šmankote, to jsou zase debilní kecy.
Viz http://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html a http://xiph.org/video/vid2.shtml
To bych nerek .. oni to tak vydavaji proste proto, ze jsou prasata ... sekundarni je to, ze maji vsichni pocit, ze zrovna jejich vytvor musi v radiu rvat co nejvic ... takze se provede komprese ... a spolejha se na to, ze pri vysilani v radiu maj nastavenou fixni uroven hlasitosti.
Byl sem v poslednich letech na par zivejch akcich ... a ktom jediny jsem vzdy mel chut jit tomu dmntovi u mixaku slapnout do usmevu.