Grafici už dávno nejedou povětšinou na Applu. Záleží na konkrétním oboru, podle toho lze odvozovat poměry, ale - DTP jede už většinově na Windows (platí pro Evropu), ve videu se dost prosazují specializované stroje postavené na Linuxu a v přísně nespecializovaných strojích se také rozšiřují Windows velmi výrazně na úkor Apple, web je takový pelmel, kde opět největší podíl mají Windows, díky ceně se dost prosazuje Linux u některých projektů, 3D je skoro úplně mimo Apple atd.
Apple se čím dál více přesouvá do pozice "stylovky". Důvod je vícero (bez ohledu na důležitost) - cena řešení, zpětná kompatibilita (hodně drsný přechod MacOS 9.x > MacOS X a PPC > Intel), dostupnost a spolehlivost lokalizovaných řešení, výrazné zlepšení výkonu x86 platformy (ostatně dnes je Mac sice nadupané, ale pořád obyčejné pecko s EFI) a výrazné zlepšení funkčnosti Windows. Apple bohužel už dávno není pro grafiky tou jedinečnou platformou, jako to bylo ještě před deseti lety.
Já jsem totiž také grafik, détépák. Začínal jsem na mackovi (systém 7.5), později jsem přešel na Windows, kde jsem dodnes. Sice si Windows umím dost vyladit a upravit pro své potřeby, ale musím také konstaovat, že filosofie práce se win OS mi nevyhovuje. Sice musím říct, že to je robustní, spolehlivý a variabilní systém, ale správa je dost náročná a nepohodlná.