SolarWolf

7. 1. 2005
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Zastavte se na chvíli, odtrhněte svůj zrak a podívejte se vzhůru. Skrz pootočené žaluzie a svit monitoru možná spatříte kouzelnou až tajemnou moc noční oblohy. Tam v dáli, mezi hvězdami, poškozenými ruskými satelity, již dávno mrtvými prvními kosmonauty a jejich mazlíčky, sem tam mlhovinou a asteroidy se odehrává náš příběh.

Zlověstný Guardianský plán na zablokování vesmíru a statečná vesmírná loď skupiny SolarWolf stavící se na poslední odpor. Tak bych ve zkratce nastínil, oč běží. Příběh si však můžete vyložit i jinak, autoři jej ani příliš nerozvíjejí, čímž dávají prostor vaší fantazii.

solarwolf

Cílem hry SolarWolf je posbírat všechny osově rotující krychle a jednak se nenechat sestřelit čtyřmi pohybujícími se střílnami, jednak nenarazit do asteroidů či zákeřných min. Čeká vás přes 50 akcí nabitých levelů. Celá hra se odehrává ve svižném tempu, a tím zajišťuje, že se nebudeme nudit. A opravdu, zívnutí by nás stálo život. V SolarWolfu nalezneme celkem tři typy krychlí. Červené, žluté a zelené. Poslední jmenované stačí sebrat jednou, žluté musejí nejprve změnit barvu na zelenou a červené projdou celou již zmíněnou barevnou škálou. Vpravo na obrazovce najdeme informační panel. Na něm se nachází časomíra, počet životů a současný level. Zvláštností je právě časomíra. Pokud se vám totiž podaří dokončit úroveň před jejím vyprcháním, automaticky další level přeskočíte.

solarwolf

Po grafické stránce je hra vkusně provedená. Pěkně zpracované výbuchy, žel převážně vašeho vesmírného korábu. Hra je ve 2D provedení a trochu nám připomíná staré automaty, provedení je však na jiné, mnohem lepší úrovni. Rovněž zvukový doprovod se odehrává v rychlém tempu. Nečekejme žádné ukolébavky, ale hudbu z jiného soudku. Ovládání hry je vskutku snadné. Postačí nám jen šipky popřípadě num klávesy určující směr letu a mezerník, kterým používáme trysky pro dosažení vyšší rychlosti.

solarwolf

Oponenty vám bude trojice, kterou si teď představíme:

Střílna
v levelu se vždy nachází v celkovém počtu tří mušketýrů, což znamená čtyři. Každá se pohybuje po jedné rovině, z jednoho konce na druhý. Vystřeluje ohnivé koule, které vaší lodi zrovna neprospívají. Frekvence a množství vystřelených ran s vyššími levely narůstají.
Asteroid
neboli volně poletující kus kamene, který náhodně mění směr. Radil bych vám se kolizi s ním vyvarovat. Výhodou je, že přes něj neprojdou ani střely, tudíž lze asteroidy využít jako štíty. Na rozdíl od miny po srážce nezmizí, ale je věčný jako daňový formulář.
Miny
mají svou stálou, nehybnou pozici. Vyskytují se ve dvou modifikacích. Obě jsou stejně nebezpečné, leč rozdíl bychom našli. První jsou viditelné už při startu mise, druhé jsou zákeřně skryty. Odhalí se nám po sebrání krychle. Náhlé objevení takové miny dokáže neskutečně znepříjemnit momentální situaci

Vyjma všech těch zlých věcí a povinných krychliček vesmírem naštěstí poletují i jiné věci. I v SolarWolf najdeme jako v každé správně hře řadu bonusů:

časomíra
zvýší nám šanci přeskočení příští mise přidáním pár zrnek písku do našich přesýpacích hodin
zničení střel
vymaže všechny střely, které se v daném okamžiku nacházejí na obrazovce
zničení střílny
po sebrání tohoto perku zmizí jedna ze střílen náhodně určená
štít
stáváte se dočasně imunním proti střelám, žel jen proti nim – miny a asteroidy zůstávají smrtelnými stále
život
extra loď jen pro vás
zpomalení
jedná se o zpomalení celé hry, nikoli jen vaší lodi. Velmi užitečná věcička hlavně ve vyšších úrovních. Pomáhá zpřehlednit situaci a uklidnit vaše nervy, tedy na okamžik, než její účinek vyprchá

solarwolf

Výhodami jsou nenáročnost (alespoň doufám, hra je napsaná v Pythonu) na počítač a pěkné zpracování. Nenutí nás ani přemýšlet, což jsem uvítal. Hra je zaměřena spíš na rychlé reakce a postřeh. Nevýhodou je poměrně krátká doba dohrání. Stačí vám na to ani ne hodina. Pak už se jen zdokonalujete. V případě smrti totiž jen dostanete novou šanci a pokračujete dál. Po dohrání se vám ukáže, kolik lodí jste spotřebovali, a také počet přeskočených misí. Hru vřele doporučuji. Na závěr, pokud netušíte, proč je v názvu hry Wolf (vlk), stačí ji jen zapnout a svitne vám.

solarwolf

bitcoin školení listopad 24

Jak už jsem zmínil, hra je napsaná v Pythonu s pomocí knihoven Pygame a SDL. Na stránkách projektu se dočtete, že SolarWolf je dostupný pro celou řadu operačních systémů – jejich výčet je opravdu obdivuhodný – Mac OSX, BeOS, Linux, IRIX, BSD, Solaris a dokonce i Windows;). K dispozice je pár binárek a samozřejmě zdrojové kódy. Já jsem zkusil linuxový instalátor – instalace je velice jednoduchá skrze grafické rozhraní, stačí stáhnout (5 MB), učinit spustitelným (chmod +x) a spustit.

solarwolf

Autor článku