Tak éru od Echoes po WYWH bych rozhodně nenazval érou Waterse ale érou spolupráce. Kapelu proslavil především magický zvuk a ten obstarali Wright s Gilmourem. Začátkem Watersovy éry bych nazval až Animals.
The Wall byl komerční úspěch a umělecký průšvih. Dosavadní rockovo-psychadelické publikum PF bylo nahrazeno posluchači Michala Davida, Standy Procházky a Boney M. Na Animals i The Wall okradl Waters spoluhráče o značnou část autorství a rozložil kapelu. Ale to je na dlouhé povídání.
Po odchodu Waterse byla ještě deska Momentary Laps of Reason, která v článku chybí. Stejně jako tam nejsou zmíněny odpadky z The Wall s názvem The Final Cut, které ještě spadají do Watersovy éry, která definitivně pohřbila nejlepší sestavu, jakou kdy PF měli.
Rozhodne suhlas. Urcite by som vyzdvihol album WYWH, ktory je podla mna vrchol spoluprace Waters/Gilmour/Wright. Urcite ma co ponuknut aj The Final Cut (Your Possible Pasts / The Fletcher Memorial Home), kde umelecky/autorsky potencial Gilmoura je uz znacne potlaceny. The Wall je mozno viac orientovany na "masy", ale urcite ako celok je to skvost. Treba sa viac sustredit na ine piesne ako "odrhovacky" typu ABITW part 2 ...
18. 10. 2024, 08:57 editováno autorem komentáře
Nojo, jsem to ale trotl, já věděl, že na něco si zaručeně nevzpomenu a přitom epos "shine on you crazy diamond" a související album JE samozřejmě stěžejním bodem. V textu jsem nechtěl ubírat význam ostatních členů, nejen Gilmoura a Wrighta, ale zejména také Masona, spíše poukázat na ty klíčové epochy, aby z toho současně nebyl mega-elaborát.