"Určit správně, co je spam a co ham, je věda postavená na vodě. Když půjdeme až do extrému, tak jeden e-mail může být jedním člověkem považován za spam a druhému přijde jako běžná komunikace. To je problém hlavně pro nás administrátory, protože co je obtížně pojmenovatelné, to je také obtížně zjistitelné"
Upřímně, myslím si že problém, který nemá jednoznačné, nebo nekonečně mnoho řešení. Myslím si, že opravdu efektivní způsob, jak uživatele bránit proti záplavě spamu, je nechat je určit a co spam je, a naučit je (popřípadě pomoci jim s tím) jak to vysvětlit třeba mail klientovy.
Např. Osobně velmi oceňuji filtry zpráv v Thunderbirdu, kde jednoduše naklikám pravidla podle nichž program pozná, zda se jedná o spam, informační e-mail, vyžádanou reklamu, event ze hry a pod... a roztřídí je do odpovídajících složek. No a ty mám nastaveny tak, aby po určité době e-maily archivovaly, nebo rovnou mazaly. A se spamem se potom setkávám poměrně málo a většinou ... v koši :)
Mimochodem na hromadné e-maily mám malou fičuru, která rozesílá protivné maily na všechny adresy, které tam najde. takže i těch mi chodí poslední dobou docela poskromnu :-D
Myslienka nechat na klientovi nech sam urci co je spam a co spam nie je je velmi krasna. Ale v praxi, kde pracujete vo firme s viac ako 100 zamestnancami prakticky nerealizovatelna. Pretoze za to, ze maju v schranke spam moze IT oddelenie a nie oni sami. Ma to vyriesit IT oddelenie a nie oni sami. Oznacit nieco ako spam je praca navyse, ktoru ma robit IT oddelenie a nie oni sami.
Nehovoriac o tom, ze v kazdej firme je par ludi(vacsinou sefovia), za ktorych to musi robit IT oddelenie, pretoze to tak proste je. Po dalsie, mail o novych akciach z Tesca alebo Alzy jeden uzivatel zaujem ma, takeho sefa to ale moze otravovat. Jednoducho nevyberies si...