Já si myslím, že neexistuje univerzální pravidlo, komu je chybová zpráva určena. Proto by měla být doručena tomu, od koho jsem e-mail dostal (tedy tomu, kdo e-mail přeposlal) – to je jediné místo, kde se dá podle příčiny chyby rozhodnout, komu ta chybová zpráva patří. Asi většina chybových zpráv je určená adresátovi (např. plná schránka) nebo přeposílajícímu (chybná konfigurace).
Pro odesílatele je to zajímavé jen jako upozornění „váš e-mail nebyl doručen“. Ale odesílatel s tou chybou zpravidla ani nic udělat nemůže. Pokud je třeba cílová schránka plná, měl by být nějaký náhradní kontakt u správce toho přeposílajícího serveru, odesílatel to asi řešit nebude – často ani jiný kontakt nemá.
To, že v případě a) hostingová společnost neví, co s chybou dělat, je tak trochu její problém – není problém nastavení přesměrování podmínit tím, že uvedu záložní e-mail nebo telefon, na kterém chci být informován v případě problémů při přeposílání. Myslím, že tedy i v tom případě a) je přepisování žádoucí, akorát že si přeposílající zjednodušují život a hází ty chyby na jiné.