Přeposílání není jediný problém ... problém je i to, že každý by měl používat SMTP poskytovatele, kam je připojený. Ať už z důvodu, že dotyčný jiné blokuje, nebo naopak SMTP poskytovatele schránky neumožňuje relay.
Svého času to dělalo @iol.cz Nasadilo tvrdé SPF a zároveň nedovolilo připojení odjinud, než ze sítě telecomu. Co měl takový uživatel dělat? Použil SMTP ze své sítě. Fungovalo to. Dokud nepřišel SPF.
Z mého pohledu každé řešení sice něco vyřeší, ale nějaký problém zase přidá.
"každý by měl používat SMTP poskytovatele, kam je připojený"
To je podle mne mýtus. Freemail mne "ověřil". Odesílám emaily z jeho webového rozhraní a navíc mi poskytuje API (standardizované: SMTP + IMAP), do kterého se _přihlásím_ a on to pak odešle prakticky stejně jako z toho webového rozhraní. Já happy user, neboť mejl z mého MUC je (ne)zahozen stejně (konzistentně) s tím, jako bych ho posílal z webového rozhraní. V ideálním světě pak freemail aplikuje "stejný" antispam na ověřeném SMTP jako na svém webovém rozhraní. Další výhodou je, že odmítnutý email se má prakticky vždy kam vrátit, pokud odesílající SMTP server spravuje ten samý subjekt, jako mojí schránku. (Navíc lze aplikovat back-scatter filtering.)
V mém případě to došlo tak daleko, že sice nepoužívám freemail, ale máme s kamarády server, takže si ze svého NB SMTP spojení z MUC tuneluju pomocí ssh (ověřování SSH věřím výrazně víc (umím líp nastavit), než ověřování SMTP) na SMTP server.