Hlavním smyslem celoročního projektu WebTop100 je ocenění úrovně firemních internetových prezentací předních českých firem. Do hlavního žebříčku soutěže nejlepších webů WebTop100 jsou automaticky zařazeny webové stránky sta nejvýkonnějších českých firem, jejichž pořadí podle hospodářských výsledků pravidelně zveřejňuje časopis BIZ. Odborná porota sestavená ze specialistů na internetový marketing a expertů v dané oblasti podnikání rozhodne o tom, jakým způsobem koresponduje výkon českých firem s jejich prezentací na internetu.
V jedenácti oborových žebříčcích budou srovnávány společnosti působící v určitém segmentu podnikání. Je tak zachována větší objektivita a srovnatelnost přímých konkurentů. Do oborových žebříčků mohou nominovat své firemní stránky také společnosti, které se do žebříčku časopisu BIZ nedostaly.
Nominace webů do oborových žebříčků lze uskutečnit nejpozději do 30. června 2007, a to prostřednictvím internetového formuláře na stránkách projektu WebTop100. Každý přihlášený web získá řadu výhod, např. individuální hodnocení webu z pohledu všech hodnocených oblastí, jako je použitelnost, marketing, grafický design, technické řešení a informační hodnota, dále Studii WebTop100 shrnující aktuální trendy v oblasti internetového podnikání a volný přístup na celodenní konferenci WebTop100.
Slavnostnímu vyhlášení výsledků, které proběhne v říjnu tohoto roku za účasti všech zainteresovaných, odborné veřejnosti a médií, bude předcházet odborná konference WebTop100. Právě konference představuje druhý pilíř projektu WebTop100. Pro manažery odpovědné za firemní weby je místem setkávání s odborníky z mnoha oborů, místem výměny praktických zkušeností a poznatků i místem získávání informací o novinkách v oboru. Odpovědní pracovníci firem, přihlášených v Klubu WebTop100, se navíc mohou setkávat v průběhu celého roku na pravidelných diskusních večerech.