> Poznámka: striktně řečeno ještě existuje režim 11H se stejným rozlišením, ale jen 2 barvami, který vyžaduje jedinou bitovou rovinu. Byl určen pro VGA karty s 64 kB video RAM, ovšem záhy se začaly všechny VGA prodávat s celými 256 kB, takže tento režim můžeme do značné míry ignorovat.
Nebyl tohle režim kompatibilní s MCGA? Windows 95 ho uměl, 640x480x2 barvy (černá a bílá). Nečtvercové a lowres (< 640, < 480) režimy skončily s Windows 3.x, ale Win95 ještě podporoval starý lowend HW touto cestou (hires čtvercové pixely, ale jen 2 barvy). Na office work stačilo v pohodě (stejně měli lidi jen černobílé tiskárny).
6. 8. 2024, 14:20 editováno autorem komentáře
Spousta her vyžadovala "plnou" VGA, ale bylo dost i těch, kterým stačil základ (např. bez hardwarového doublebufferingu, bez HW skrolování), a to běželo i na té MCGA. Takové hry tento mód tak dokonce označovaly:
1) CGA
2) EGA
3) VGA/MCGA
Golden Axe třeba používal HW skrolování, takže na nějakých noname VGA bežel blbě (skrolování poskakovalo). Nicméně uměl i EGA a CGA. Akorát nevím, co by vybral člověk s MCGA, asi CGA :-) (EGA podporovaná nebyla - pro zajímavost, Sierra games pak vydaly runtime, který pro MCGA emuloval EGA přes VGA 320x200x256 barev a namíchal prvních 16 podle EGA).
6. 8. 2024, 16:00 editováno autorem komentáře