Já vím, že si tím vysloužím asi zápornou "karmu", či jak to nazvat, ale přijde mi, že dokud se linuxáci budou plácat po zádech a říkat, jak jsou hry typu "tux car" žůžo, tak je nikdo nebude brát vážně. Takové hry mě nebavily ani na W98 a to i tam mnohdy měly lepší grafiku.
Linuxáci! Přestaňme už tohle dělat, nikdo nás pak nebere vážně. Přestaňme "rozes..rat" funkční věci typu gnome2 a zaměřme se na kvalitu a konzistenci.
Například k dnešnímu dni nepovažuji žádnou distribuci za přímo použitelnou. Kdysi to bylo Ubuntu 9.10 třeba, ale to už je pryč. Dneska je všechno o blbizaci, tabletizaci a za pár let se bojím, aby se mě počítač neptal "opravdu chcete zapnout počítač?" Tudy cesta prostě nevede.
Na různých *-linux distrech jsem cca od 2004 a teď mám poprvé pocit, že třeba Widle sedmičky dokážou nabídnout víc. Jasně, chuť mě tohle říkat přejde okamžitě, co zjistím, že to neumí defaultně otevřít ani PDFko, ale všechno tam funguje intuitivně, dá se tam lecos nastavit. Když se podívám na Gnome3 -- je to zajímavý krok stranou, ale kdo vypíná počítač tím, že klidně na "uspat", zmáčkne shift a změní se to na "vypnout"??? TO je prostě "vrchol" UX, no ;) Tohle prostě každého napadne. (ironie...)
Takže; přestańmer si hrát na to, že linux je žůžo platforma pro hry -- není a nikdy nebude. (nikdy v následujících 10--20 letech). Hry už pomalu odchází i z PC a jdou na konzole, natož aby se "trh" dělil mezi widlehry a linuxhry.
Přestaňme si hrát na to, že linux je nejlepší na světě -- možná býval, ale teď mi každej poradí jiné distro a kdybych se v tom nevyznal, tak řeknu "vy jste ale potrhlí truhlíci" a raději budu ve starých nefunčnkích XPčkách (bez pardonu).
Takže přestaňme navenek působit jako banda exotů a vydejme se nějakou cestou, kdy budeme ručit za kvalitu, UX bude pro uživatele a ne pro magory, kteří vědí jak co nastavit. Hranice mezi lidmi, kteří počítač "umí" a "opravdu umí" není zase tak tenká... ;)
A pokud jste dočetli až sem -- díky moc! ;)
Mně je to celkem jedn, jestli na Linuxu běží o pár her víc nebo míň. Už jsem vlastně i zapomněl, jak se jmenovaly ty časáky o hrách pro Windows; Gamestar nebo tak nějak?
No, a abych tu diskuzi nějak obohatil něčím jiným než další úvahou nad tím, v čem je budoucnost, tak přidám zřejmý postřeh, že hodně z těch her, co se udělaly a hrály, je o úporném zabíjení - a to je znamení minulosti.
Zaujala by mě hra, která má nápad, třeba takové ty věci, co si v nich hrajete na pana továrníka chemika, ředitele fabriky na cokoli užitečného apod., nebo jiné s myšlenkou a motivací učit se a potom dělat něco pozitivního. :-)
A proč bych to měl vysvětlovat? :-) :-) Co je s touhle zemí špatně, že všichni musí prokazovat, co čím mysleli? ;) Píšu o tom takovej článek http://www.klusik.cz/cs/article/je-nutnost-zametani-si-pred-vlastnim-prahem ;)