Je to návod na tuctový multirotor, který se používá nejčastěji a je spíš takovým univerzálem, ale pro začátek určitě dobrou volbou.
Pokud se ale chcete opravdu soustředit na co nejdelší vzletový čas na jednu baterii, bylo by vhodné volit naprosto jiné komponenty v oblasti pohonu.
Využívá se motorů s nízkým kV kolem 400-500 a velké vrtule 15-17" Vrtule pak musí být velice kvalitní, například xoar s čímž roste i cena. Je naprosto nutné, aby byla koptéra co nejlehčí to jde a k tomu je potřeba se zaměřit na lehké, pevné a tím pádem i drahé materiály. Velké vrtule vyžadují velký rám a tím hmotnost roste, na druhou stranu koptéra bude stabilnější.
Takové motory jsou typicky na 6S baterie, které jsou zase poměrně drahé a tím důležitější je nabíjení, jinak se vám to dost prodraží.
Využívají se samozřejmě baterii s co nejvyšší kapacitou, ale je zase potřeba hledět na váhu.
Baterka je v první řadě loterie, nekteré vydrží léta, některé nic. Důležité je hlavně nabíjení. Ideální je nabíjet 1C není třeba méně, občasně se dá nabíjet i vyšším proudem, ale v zásadě tím ničíte baterii.
Většina lidí ale k ničemu dlouhý letový čas nepotřebuje a raději udělá v podsatě koptéru ze seriálu. Tipnu si, že létá kolem 12min oproti třeba 40 minutovému letu, ale je lehčí, levnější, pevnější, skladnější, převozitelnější a každý pád neruinuje rodinný rozpočet.
Já doufám, že seriál obohatí spoustu lidí, ale neberte to jako jedinou možnou cestu, těch nezmíněných možností je opravdu spousta, nejen v pohonech ale řídících jednotkách.
Zavítejte na modelářská fóra ať už tuzemská či zahraniční, inspirujte se cestami, které už jsou dávno prošlapané a udělejte si před výběrem komponent a stavbou trochu rozhled v tom, co je k mání.
Hlavně doufám, že se tu objeví i platná legislativa spojená s tímto koníčkem, která je pro nás slušné modeláře velmi důležitá a snažíme se ji dodržovat ve všech ohledech a že vy, kteří si koptéru pořídíte, nebudete pravidla ignorovat a porušovat, protože to vede k jejich nesmyslnému zpřísňování a většímu a většímu omezování všech, kvůli několika ignorantům.