Názor k článku Steam pro Linux definitivně nebude, hráčů je málo od anonym - Souhlas. Víceméně. Jen si nemyslím, že by jednoduchý rock-solid...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 8. 2010 0:40

    bez přezdívky

    Souhlas. Víceméně.
    Jen si nemyslím, že by jednoduchý rock-solid systém výrazně pomohl. Módní vlna netbooků pomalu opadá, dost lidí přišlo na to, že se na tom hodně věcí dělat nedá.
    > většina lidí chce hlavně procházet web, psát maily, koukat na video a psát texty
    ..pak přijde v příloze emailu dokument z nových MS Office a nezobrazí se nebo jen s rozpadlým layoutem. Samozřejmě je to něco důležitého z práce a vy to musíte zpracovat.
    > desktopový OS bez okenních efektů
    Vám ten kompozitní desktop nějak leží v žaludku :) On je problém už se samotným Xorg. Stále váhám do jaké míry je to perspektivní systém a do jaké žije z podstaty jako slepenec nejrůznějších komponent, modulů, paměťových manažerů, zkomplikované vše-prostupující siťovou vrstvou. Však i jádro kompozitního systému je modul Composite, XOrg modul.
    > nejednotná a chybějící API
    Správně. Když jsme u těch her, tak zoufale chybí obdoba DirectX. OpenGL je jen část, navíc jeho vývoj nejde potřebám her moc na ruku (viz starší články tady na rootu). SDL? Chvíli to vypadalo nadějně, rozsahem se to DirectX blíží, blížilo se to někdy i kvalitou? a navíc se mi jeví jako na ústupu a celkově stagnující.
    Paradoxně se může stát, že nejkompletnější API v Linuxu bude WinAPI prostřednictvím wine :)