Nevidím v tom problém. Výměnou za všechny ty služby a pohodlí nejlepší herní platformy si nějaká "zeliska" klidně nechám líbit ;) a ze mi to jednou vypnou je asi tak stejně pravděpodobne, jako, ze mi nepůjde na novem stroji s novým OS za par let spustit hra, co jsem si koupil v kamenem obchodě ;) a ze takových mám a nezbývá mi než si je znovu koupit, tentokrát na steamu, kde mám záruku kompatibility ;)
Předpokládám, že autor zcela rozumně vychází z aktuálně známé HW výbavy SteamBoxu, což představuje téměř 30k Kč a vzhledem k tomu, že konzoly budou vyráběny třetími stranami, tedy zcela rozumně předpokládá, že nebudou dotace, které by snížily cenu zařízení, jak je obvyklé u zavedených konzolových výrobců.
Na druhé straně, cena her pro PC je podstatně nižší než brutálně předražené konzolovky, takže uvidíme. Mimochodem, toto je podobný systém, který zlomil vaz konzolím 3DO, viz např. kapitola 5 zde.
Já sám o nákupu SteamBoxu uvažuji, pokud se objeví Civ5 a XCOM pro Linux.
Proč rovnou vytvářet vlastní grafické prostředí? Pro linux existuje mnoho grafických prostředí a okenních manažerů. Zmíněné KDE4 má myslím nějaký kiosk mód, který by se pro tohle použití hodil, ... Nakonec pokud tam zůstane gnome3, přece není problém si vybrat doinstalovat něco jiného.
Kdybys pouzil aspon obcas svuj slepici mozek, tak by ses mozna docet, ze se to bude chovat nejak "BFUoidne" = steam na fullcreenu (tedy presne to, co pozaduji tupi konzolisti), ale kdokoli si stim bude moct delat cokoli. Samo na vlastni riziko, ze mu neco prestane fungovat.
A narozdil od 99,9% androidu to nebude potreba hackovat. Android taky 99,9% uzivatelu pouziva tak, jak ho dostanou a neresej zmenu prostredi.
Takže DRM a uzavřený Steam klient na každý Linux. To komunita fakt chtěla?
Mimochodem mi pořád uniká výhoda SteamBoxu proti počítači s Windows. Steam (který ani na SteamOSu není předinstalovaný) může dodavatel PC klidně předinstalovat na Windows, a nastavit automatické přihlašování a spouštění Steamu. S Linuxem zákazník ušetří pár desítek dolarů, a přijde o možnost hrát většinu her, které jsou na Steamu k dispozici.
Jiste mas pravdu, ale uvedom si, ze tohle je spis divani se do budoucna a muze nebo nemusi to vyjit. Ale jede Android, AMD a dokonce i NVidia podporui open-source cim dal vic, nikdo z tech firem nema zajem podporovat Microsoft a prinaset mu penize a ten zase uz neni tak silny, aby si svou prosadil. Takze je docela mozne, ze uplnynou 2 - 3 roky a DirectX her bude mensina, podivej se kolik lidi dneska zajima nebo spis nezajima Windows Phone, proste Microsoft ztraci v ocich drivejsich obchodnich partneru perspektivu a tak je mozne ze ho brzy opusti (samozrejme treba taky ne, treba prijde do MS nekdo kdo nepriznivy vyvoj zasadne zvrati, no od Valve je chytre pripravovat se na obe moznosti).
Jenže ono to asi nevyjde, protože SteamOS/SteamBox má proti klasickému PC s Windows jedinou výhodu z ceně nižší o pár desítek dolarů, a naopak má (a minimálně v blízké budoucnosti bude mít) značné nevýhody.
Windows Phone zajímá čím dál víc zákazníků, a i v ČR už předběhl iPhone. Výrobci telefonů - s výjimkou Samsungu - na Androidu vydělávají zanedbatelně, případně rovnou prodělávají. Poněkud paradoxně to platí i pro Motorolu, kterou vlastní Google. Můžeme se oba ptát, jak dlouho se na tom trhu výrobci i za cenu ztrát budou snažit udržet jenom proto, aby byli vidět.
http://www.businessweek.com/articles/2013-05-16/google-makes-android-but-samsung-makes-all-the-money
Microsoft ztraci v ocich drivejsich obchodnich partneru perspektivu - z čeho tak soudíte? MS je silný na svém tradičním trhu. O nové trhy (mobily, tablety, wearables) se intenzivně bojuje. Mimochodem to ukazuje, že MS nemá žádný monopol na IT technologie, o kterém příznivci Linuxu tak rádi mluví.
Pozice MS je samozřejmě trochu ztížená tím, že v některých oblastech existuje konkurence zdarma (Linux, Android). MS může v těchto oblastech nabídnout něco navíc (což se mu daří minimálně u OS, Office a serverových aplikací), a/nebo se může soustředit na jiné oblasti. Obecně bude úspěšný do té doby, dokud dokáže nabídnout produkty a technologie, za které jsou zákazníci a partneři ochotni zaplatit.
BTW o ztrátě perspektivy u dřívějších partnerů by bylo na místě mluvit například ve chvíli, kdy by Dell, Lenovo a ASUS přestali vyrábět počítače s Windows.
Poplatky Microsoftu platí i Samsung který silně vydělává, takže tím to asi nebude :D
Ti výrobci samozřejmě nezůstávají na trhu z altruistických důvodů. Dobře vědí, že smartphone bude mít za pár let i poslední rolník v rozvojovém světě, a že je to obrovský business, ze kterého by bylo super něco urvat. Zatím jim to moc nejde, případně to nese i ztráty. Když dnes vyklidí pole, o ten business určitě přijdou. Ale pokud to se zisky z Androidu bude dál pro všechny mimo Samsungu tak mizerné, lze očekávat, že větší počet firem tenhle trh opustí.
Kdyby to bylo jen značkou, ty prodeje by byly v minulých dvou letech daleko silnější. Pro Nokii byl naopak problém WP dostat k uživatelům, přestože když se to povedlo, uživatelé hodnotili WP velmi pozitivně. Lidé z MS to komentovali tak, že když se zákazník při koupi telefonu dostane k vyzkoušení WP, s vysokou pravděpodobností si ho vybere, ale problém je v tom, že mu ho prodejci k vyzkoušení vůbec nenabídnou (komentář se nejspíš týkal US).
Nokia nakonec většinu rozvojového světa vytapetovala reklamami na Lumie, a zjevně to zabralo. V řadě zemí je Lumia novým iPhonem: výkonná, spolehlivá, stylová a cool, a přitom poměrně levná. Zvlášť ty nejlevnější verze jsou velmi úspěšné.
Uz se ti sviraj pulky co? 8my nechtej ani ti nejretardovanejsi useri ... mimo jiny proto, ze jim na nich nefungujou prave ty gamesy. Natoz platici firmy ... protoze pracovat se na tom neda ani nahodou.
A mimochodem, taky nechapu proc si vetsina lidi nechava na telefonu android, kdyz ho muzou preinstalovat na widle ...
Takže DRM a uzavřený Steam klient na každý Linux. To komunita fakt chtěla?
Celá komunita ani ne, protože hodně Linuxáků proprietární hry neberou, ale mnoho lidí ano.
Mimochodem mi pořád uniká výhoda SteamBoxu proti počítači s Windows
A co teprve oproti počítači s Linuxem :-D
Hlavní výhoda je asi ta, že se o to nemusíte starat, prostě to funguje. V tomhle budou mít jednoúčelové systémy výhodu pořád.
DRM a uzavřený Steam, Celá komunita ani ne, ... ale mnoho lidí ano - v minulosti mi fakt nepřipadlo, že by se někdo na rootu pral za DRM :)
Co je na Debianu, který spouští Steam v Big Picture, jednoúčelového, a jak to zajišťuje, že to bude prostě fungovat? U konzolí to relativně bezvadné fungování zajišťuje hlavně důkladné testování na neměnné HW konfiguraci.
Nepride, pretoze budu casom preportovane vsetky vyznamne hry. To sa asi MS velmi nepaci co? Ze windows uz nebude jediny OS, pod ktorym sa daju hrat A-ckove hry. Zrazu si moze vela ludi uvedomit, ze windows uz vlastne vobec nepotrebuju. Ked uz nic ine pouziju ten ich srandovny ms office cez cloud.
Co sa tyka komunity tej je to jedno. Ved sloboda je prave o tom, ze to mozu vziat prerobit a pouzit aj ako proprietarne riesenie. Pouzivatelia z toho aspon budu mat kvalitnejsie ovladace nez su teraz. Ja sa bojim, ze MS bude tlacit na vyrobcov graf. kariet aby nerobili rovnako vykonne resp. lepsie ovladace nez su pod windows.
Takze z tvojho prispevku je pravdivy iba tento uryvok: S Linuxem zákazník ušetří pár desítek dolarů
Proč myslíte, že budou všechny významné hry portované? Zatím je portovaných pár indie hříček a pár věcí od Valve. Portování stojí peníze navíc, stejně jako podpora platformy, a vydavatelé by k tomu museli mít dobrý důvod. Ten mi nějak uniká.
Z mého příspěvku je pravdivé úplně všechno. To pouze vy se domníváte, že se něco časem změní. Podle mě když někdo bude chtít konzoli, koupí si Xbox One nebo PS4. Je to ve srovnání se všemi alternativami levné, a je dostupná spousta áčkových her. Kdo bude chtít víc flexibility, koupí si HTPC s Windows. Je to o pár desítek dolarů dražší než SteamBox, ale je k dispozici daleko víc obsahu.
nechápu, proč ty nářky nad proprietárním SW, a podobné.
valve přitáhne k linuxu více firem a uživatelů, takže to kvituji. pokud si ve volném čase na své výkonné workstejšně zahraju i nějaký budoucí battlefield, budu mít dobrý pocit, že ani na AAA hry nejsou wokna potřeba. nepoužívám je už dávno a steam na linuxu je potřeba proto, aby se tato výhoda odstranila.
nyní si díky tomu můžu například dopřát strategii od Paradoxu, na kterou stačí int. GPU v Ivy Bridgi (jednou, dvakrát za rok, pravda).
volba debianu potěšila. doufám ale, že trošku upraví i rozhraní systému, protože to Gnome 3 je úděsné.
je to volba každého uživatele.
Nějak mi nejde do hlavy, proč dělají celou distribuci. Snad by stačilo odladit stem klienta a ovladače a základní balíky k tomu. Proč bych si mel instalovat nějakou hrůzu s celým gnome3 kvůli steam klientovi? Třeba takové xbmc jde spustit jako stand alone x sesna a úplně to stačí. Tu distribuci si pak lidi stejně udělají svoji ;)
Zdravím, nevíte jestli bude ve Steam Machine coreboot? Nikde jsem o tom nenašel ani zmínku, ale pokud to bude mašina pro Linux, docela by to dávalo smysl (Google to aspoň do svých Chromebooků dává). Přinejmenším by se mohli pochlubit, jak rychle jim to bootuje :). Co jsem koukal tak moc hardwaru podporovaným corebootem v současnosti bohužel není.