Názor k článku Struktura obrazové paměti grafické karty CGA, blokové přenosy a základy optimalizace od Marvin - Na 286 přeprogramování kanálu 0 vedlo na chybu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 7. 2024 11:57

    Marvin

    Na 286 přeprogramování kanálu 0 vedlo na chybu parity paměti, protože se tím zastavil refresh DRAM. Osobně vyzkoušeno někdy v roce 93-94.
    Na 386 byl asi refresh řešený jinak (a nebo se jen nepouživaly paritní paměti).

    Na 386 bylo REP MOVSD, šlo kopírovat i delší bloky než 64KB.
    Na 486 už se zneužívalo FPU pro memcpy po 64bitech.

    S DMA pro zvukovku problém nebyl.
    DMA měl umět i paralelní port, ale nepodařilo se mi to rozchodit.

    Nevím do jaké míry DOSBox emuluje low level hardware, který se přímo nepoužíval v gameskách.