ten interlacing, i kdyz trosku jinak podanej, ma i ZX Spectrum. A je to fakt dost na hlavu. Na ZX Spectru to jde omluvit tim, ze musi sahat do atributove pameti a tak to jeste trosku dava smysl. Na CGA moc ne :)
Takze si v IBM rekli, ze na EGA to opravi, jenze se zasekli na svem predchozim rozhodnuti, ze na bitmapovou grafiku je jen jeden segment. Takze pro zmenu vymysleli planarni grafiku. Clovek by rekl "ok, ma to i Amiga, takze az se u IBM rozhodnou pro 256 nebo 4096 barev, bude to jen rozsireni toho vybiraciho registru"*. Ale ne, tam to zase prehodili na chunked grafiku. Skoro by vyvojar v te dobe brecel - musel si delat graficky knihovny minimalne ve trech verzich ;{
* ted to nedam z hlavy, ale stejne v tom registru nechali jen 4 bity na vyber pixel plane, takze zase malo. Moc planovani do budoucna tady IBM tedy nepredvedla.
Díváš se na to úplně špatnou optikou.
PCčko bylo až do začátku devadesátek profesionální pracovní a vědecký stroj. Šlo o grafy, jednoduchou komerční grafiku, křivky a maximálně mapy.
Na to všechno CGA/EGA/VGA stačila.
Hrálo se na domácích osmibitech, Amigách 500 a výš, Atari bylo spíš na práci. Na PC sice byly nějaké hry, ale to byl jen vedlejší efekt.
tak CGA s 200 radky tedy nestacila :) Ti lidi, co mastili dokumenty, delali ve spreadsheetu (Visicalc atd.), tak meli MDA.
A ta zase byla dost problematicka v CR (nabodenicka, nutno menit EPROM), ale to se vyresilo - vetsina lidi ani firem na takove PC stejne nemela valuty :)
EGA/VGA, to jo, to na obchodni grafiku stacilo, i AutoCAD se na tom uzivil (286 idealni s FPU).
ano, pro profi pouziti se okolo 1984/1985 pocitalo se 400 nebo 480 radky. CGA je ovsem starsi, vydana spolecne s prvnim PC uz v roce 1981.
Ovsem CGA byla skutecne hodne spatna i na dobu vzniku. I proto byla tak popularni karta Hercules (1982). To je zajimave - karta, kterou IBM nikdy neuznala, nikdy vlastne nebyla soucasti standardniho BIOSu, a pritom hodne popularni (bezela na MDA monitorech a pritom mela na svou dobu hodne jemnou grafiku).
Kdyby to nabídli jako kartu do Amigy tak by to nebylo k ničemu. Hry na těhle počítačích byly zásadně vyvíjené podle "nejmenšího možného jmenovatele" a už z principu v podstatě nikdy nevyužívaly žádná rozšíření. Na Atari ST pro jistotu až na pár světlých výjimek nevyužívaly ani blitter a stereo PCM zvuk, ačkoli pozdější série (tuším STE nebo STF, už si nepamatuju) už měly obojí v základní konfiguraci...
Navíc pokud se pamatuju Amiga 1200 měla jenom jeden slot pro rozšíření, takže uživalelé by museli neustále měnit karty podle aplikace, kterou zrovna chtějí používat.
Měli nabídnout 8bpp chunky režim v rámci základních fičur chipsetu AGA.