Jéje, to byly doby, kdy jsem si s těmihle věcmi hrál :). Samotné postupné zmenšování výšky znaku bylo způsobem, jak efektně uklidit obrazovku při zahájení programu a jak to pak zase efektně vrátit zpátky ;).
Už se těším na povídání o "grafickém kurzoru v textovém režimu" (věřím, že se ho dočkám) a o tom, proč má ve VGA textový znak běžně 9 pixelů na šířku (na rozdíl od EGA, kde je jen 8), přičemž ten devátý je duplicitou osmého ;).
16. 7. 2024, 15:45 editováno autorem komentáře
proc ma 9? lip se to cte ne?
Možná, ale o to hůř se pak dělalo s těmi "grafickými" myšími kurzory - jelikož byl devátý sloupec vždy klonem osmého, nešlo jej samostatně definovat a výsledkem bylo viditelné svislé "linkování" mezi textovými sloupci právě při přejíždění kurzoru.
U běžných znaků to nebyl problém - osmá linka byla buďto většinou prázdná, takže byla prázdná i devátá, tedy to vytvořilo zřetelnější mezeru mezi znaky, nebo v ní bylo něco, co bylo žádoucí protáhnout i na tu devátou - rámečkové znaky, plné bloky a podobně - aby to na sebe navazovalo.
V tomhle byl "graficky exaktní" EGA mód, který měl opravdu těch svislých linek na znak jen 8 a i se to tak zobrazovalo, takže myší kurzor nedělal při přejíždění mezi sloupci artefakty s duplicitní svislou linkou.
Kdysi jsem si programoval variaci na výherní automat právě v textovém režimu s tím, že symboly jsem s ohledem na lepší vzhled navrhl dvouznakové a kvůli tomu jsem přepínal právě do EGA módu, aby mi dva sousedící grafické znaky vyjadřující jeden symbol navazovaly bez něčeho dalšího mezi nimi navíc.
taky Impulse Tracker, kterej vypadal jako ze jede v grafice https://www.emezeta.com//weblog/audio-trackers/impulse-tracker.png