Názor k článku Thunderbird 3: dvouleté čekání se vyplatilo od dave - Předně nerozumím co tedy používáte – TB, který vám...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 12. 2009 18:32

    dave (neregistrovaný)

    Předně nerozumím co tedy používáte – TB, který vám exploituje systémové prostředky, od jeho prvních verzí nebo Claws, který je pro vás o tolik výhodnější a zcela vám postačuje? Ve svém rozjezdu jste se pokusil mohutným gestem zahrnout všechno co víte, ale nemůžete mít obojí. Předpokládám, že používáte jen jeden emailový klient.

    Zjevně jste také nepochopil jak jsem ten příspěvek myslel. Vaše reakce o nepravdách a existenci win32 verzí, o HW a rozpočtu mě o tom přesvědčily.

    O Windows tady vůbec není řeč, mluvil jsem o _možnostech_ v Linuxu. Byl byste snad raději, kdyby nejnáročnější existující aplikace byly šité na míru slabého HW? Nesmysl – pro většinu aplikací a nástrojů existuje celá řada alternativ, od jednoduchých nenáročných až po komplexní a náročné. Pokud vás ve volbě omezuje váš slabý počítač, máte další možnosti. Pokud pro vás výkon HW nehraje roli, máte dostatek všeho, nic jiného než co nejlepší funkce neřešíte. Tak to bylo myšleno, ale má cenu vám to tlumočit polopaticky? Evidentně se chcete o něčem dohadovat, já ne – jestli jste si nevšiml, můj příspěvek byl jen o mých dojmech.

    No vidíte, a checkovací smyčka, jak říkáte, je v TB dokonce v podstatě jen záloha. Primární mechanismus využívá možnosti protokolu IMAPv4 – notifikace klienta _serverem_. Idle je poměrně zásadní featura, která vám umožní celou „checkovací smyčku“ vypnout, nic nekontrolovat pravidelně a zbytečně a mít emaily ve schránce v okamžiku kdy dorazí na server. Tedy ihned a bez klikání „stáhnout vše“, apod. Jen se divím, že to váš mrzáček Claws neumí – jde o zcela základní a zásadní funkci emailového klienta.

    Plnohodnotné HTML jádro začnete potřebovat, až přestanete používat klienta jen na dopisování s lidmi na Centru a mailing listy. Ve všech velkých firmách se používají HTML emaily a rozhodně nejde o jen o nějaké barevné písmo. Jednak je to důsledek Outlooku, ale já sám píši v HTML naprostou většinu i z TB, neboť jen to mi zaručí definované formátování, dodržování struktury, korektní řez fontu pro daný text, atd. Část emailů sice je jednořádková zkazka, ale větší část jich je o dost komplikovanější; s tabulkami, hromadou stylů, obrázky, serif/sans/mono fonty, seznamy, atd. Ne nutně vše najednou, samozřejmě, i když i takové je občas nutné vyplodit.

    Tedy abych to shrnul – člověk, který nepovažuje zobrazování a komponování v HTML za bezpodmínečnou část klienta, těžko bude mít dost zkušeností z prostředí, pro která komplexní klienti existují v první řadě. Tedy těžko se se mnou vy ztotožníte (já se s vámi nepřu), když každý máme zcela rozdílné nároky. Jak jsem již psal, 8 let jsem používal Mutt a říkal si, jak někdo může chtít něco víc. :) To bylo hodně dávno.