Thunderbird používam na PC už desaťročia. Napriek tomu si neviem predstaviť silný argument, pre ktorý by si klienti inštalovali TB na iOS alebo Android. K9 som skúšal pred rokmi (Galaxy S2 a Android tuším 4), ale nakoniec som na oboch platformách skončil pri štandardnom klientovi (GMail a Mail). Klienti od Samsungu, Huawei, Oppo, Xiaomi a podobne nie sú podľa mňa tak dobre integrované do mobilných ekosystémov ako klienti autorov oboch platforiem.
Jediný argument v prípade Androidu by bola DeGooglezácia systému, čo som občas v okolí zaznamenal, ale pripadá mi to ako úplne nezmyselná a vopred prehratá vojna. Ak nechcem telefón s Google ani Apple službami, kupim si telefón s Linuxom a žiaľ otočím kalendár o 6-10 rokov späť.
No, jestli vyvoj K-9 Mail probiha intenzivne, o tom by se dalo polemizovat... Update 1-2x za mesic a changelog ma maximalne jednotky radku...
Na druhou stranu musim rict, ze ho uz pul roku pouzivam na pracovni maily a jsem dost spokojeny. Defaultni GMail klient v telefonu neumel spravne zobrazovat nektere zpravy z mailing listu (misto nich bylo jen prazdne telo emailu), a K-9 to zobrazi bez problemu. Jinak je uzivatelske prostredi dost podobne, maily to stahuje a posila, takze si nemam na co stezovat :)
Jeste by se mi libilo, kdyby K-9 pridal lokalni spam filtr. Ten nas pracovni stoji totiz za prd, a kdyz mi nebezi notebook, tak tech spamu na telefon prijde docela dost... Zatim je jejich odpoved takova, ze spam filtr ma byt na serveru a ne v klientovi, ale kdo vi, treba se to zmeni. Kdyz uz maji fakt dobry spam filtr z TB, tak by treba nemusel byt az takovy problem ho dostat i na mobilni platformy. Velky bonus by byl, kdyby si pak pres TB Sync umel sdilet naucena pravidla s desktopem :)
10. 5. 2023, 09:19 editováno autorem komentáře
No, pokud je to nastavene aspon trochu rozumne, tak kompletne zahozene maily by mely byt jen ty opravdu spamovate. Ty, u kterych muzou byt pochybnosti, ma server normalne dorucit do slozky Spam.
A pak je tady druhy extrem - seznam.cz freemail, kde pro zmenu server-side filtr vypnout nejde. Takze i kdyz si preposilam maily na jinou adresu, stejne musim cas od casu vyrazit na Seznam podivat se, co ulovil spam filtr a nepreposlalo se.
Člověk musí do spamu, ale reklamu na mall rád doručí.
Mám jeden email, který je víceméně navíc (založen kvůli divokým kmenům) a od té doby ho udržuji a nechávám běžet (občas se přihláším). Minulý rok, nebo předminulý rok byl ob měsíc doručen email na mall.cz. Ovšem email, krom divokých kmenů nikde nikdy nefiguroval.. .
Asi tak k celému seznamu...
No, mám obavu že jde trochu o boj s větrnými mlýny.
Uživatelé G mailu jsou zvyklí na web rozhraní kde funguje všechno. Nastavíte podpis, filtry (pravidla), máte tam chat, kontakty, váš kalendář ale i sdílené, štítky, kategorie a rovnou odkaz na další ekosystém.
V Outlooku toho není tolik, ale stále většina toho funguje přes uvařený exchange protokol třeba kalendáře, kontakty, podpis, filry a mimo kancelář.
Jak toto chcete docílit v TB nedej bože na IMAP účtech třeba Seznamu? Jedině snad nějak implementovat přes Syncthing ale to funguje pokud mate alespoň jeden pořád zapnutýý online.
14. 5. 2023, 11:09 editováno autorem komentáře
Sveho casu jsem se dostal k tomu, ze zakaznik resil nejakou zmenu, a tak sem testoval ... kalendare. Jediny fungujici byl outlook + exchange.
Ve vsech ostatnich pripadech (google included) se mi podarilo uz po nekolika malo pokusech docilit toho, ze dotycny mel v kalendari jednu udalost nekolikrat v ruznych terminech, pripadne nekolik uzivatelu melo tutez udalost, ale kazdy jindy.
Trochu jsem to pak zkoumal, a vysledek je, ze za to muze klient - jedno zda aplikace nebo web. Pokud si pamatuji, tak google se v tomto pripade choval tak, ze udalost v kalendari mela datum naposledy "prijate" zmeny, a ackoli uzivatel mezi tim dostal aktualizaci, tak v kalendari o tom nebyla ani zminka (na tema ze udalost byla posunuta nebo ze termin jiz neplati ...)
Nekteri dalsi klienti prozmenu dovoli uzivateli prijmout starsi z nekolika posunu terminu, a tudiz si uzivatel mysli, ze je vse OK, ackoli neni.
Nekteri klienti pak zcela ignoruji ze udalost ma nejake ID a nejsou tudiz shopni vubec pochopit, ze jde o tutez vec jen v jiny cas (tusim ze takto se choval nativni android).
Zkratka vyvojari jsou zjevne vesele kopy ... a nebo neschopna vemena.