"Vlaky zas místy nedokáží úplně nejideálněji využívat semafory."
Tohle bohužel platí i pro TTDL a překvapivě i pro novější SimuTrans. Takže nakonec člověk místo "sběrnicové korirodové sítě" řízené semafory tak jako tak skončí u mnoha jednotlivých jednoúčelových tras. Skutečná "celorepubliková" železniční síť se vytvořit nedá.
Pokud ta síť byla podobná reálné železniční síti, tak se na to spolehnout dalo, hledání cest nefungovalo hlavně v případech, kdy vlak pro odbočení musel zvolit kolej na opačné straně. Schémata železničních křižovatek na OpenTTD Wiki jsou dokonce podle téhle vlastnosti rozdělena.
Jojo, tohle mě taky okamžitě praštilo do xichtu. Zrovna tohle je jedna z věcí, která mě celkem irituje. Ačkoli jsem schopen to laikovi odpustit, tak zrovna takto v článku mi to přijde lehce nevhodné...
A s tím, že návěstidla mají složitější úlohy, bych tak úplně nesouhlasil, namátkou takový označník je též návěstidlo, ale ukazuje pouze místo, za které nesmí jet posunovací díl.
A třeba zrovna takové seřaďovací návěstidlo řídí provoz binárně - posun zakázán/posun povolen.
Tedy nejzákladnější rozdíl mezi semafory a návěstidly je, že jedno řídí silniční provoz a druhé železniční, ne v tom kolik mají světýlek nebo jak moc komplexní jsou.