Potvrzuji, že algoritmizace se běžně učí bez počítačů dodnes. Je to matematika a logika, počítač na to není potřeba. Problémy jako je obchodní cestující nebo obarvování grafů je lepší řešit na papíře. Do počítače se to přepisovalo až koncem semestru, protože konkrétní algoritmus bylo potřeba otestovat a změřit jeho efektivitu.
Docela mi přijde divné, že by dneska někdo chtěl návrhy algoritmů a heuristik hned programovat. Na papíře za hodinu zvládnete více než u počítače za den. Strojař také nejprve kreslí a počítá a teprve výsledný návrh jde vyrábět. Na ten papír pochopitelně nepíšeme samotný program, ale popis algoritmu - slovní popis, vývojový diagram, pseudojazyk apod. Přesto je to nedílnou (a osobně myslím tou největší) součástí výuky programování.
A ještě jste mi připomněl úlohy z elektrotechniky: "Mějme nekonečný vesmír, který je rovinou procházející jeho středem rozdělen na dvě stejné poloviny. A jednu z těch polovin vyplňme zlatem."