1. Externí nápověda je závislá na webu, a déle se natahuje.
2. Asi jste těch zápisů moc neviděl.
3. Dobře jim tak. Já ještě před pár lety viděl policajty, kteří používali psací stroje, a psali na nich dvěma prsty, s hledáním kláves po klávesnici.
4. Track changes samozřejmě v nápovědě byly a jsou, nebylo to zapnuté by default, a práce se šablonami je triviální (File/New, vyberete šablonu; nebo kliknete na šablonu na disku a vytvoří se nový dokument).
5. Ty automatické opravy v jedné verzi Wordu fakt obtěžovaly, protože byly by default zapnuté, a musely se vypínat v Tools/Options/Autocorrect, kde je lidé jako vy nenašli, protože na to neměli týdenní školení :). V současných verzích se po automatické opravě zobrazuje kontextové udělátko, které umí vrátit opravu zpátky, nabízí přestat s opravami, nebo otevřít nastavení všech auto-oprav.
6. Excel neformátuje DB data. Naopak při otevření textového nebo CSV souboru se to může stát, pokud špatně vyberete datové typy. Ani pak to samozřejmě data samo nezmrší - musíte si je ručně uložit (přepsat původní soubor). Zkušení uživatelé tohle vědí, vaši kolegové asi ne. Excel je mimochodem geniální nástroj.