Jo to je už taková doba. Všechno se rychle mastí aby se mohlo co nejdříve uvolnit do prodeje a chyby se řeší operativně. Mobily jsme taky kdysi nemuseli téměř nikdy updatovat. Dnes? - minimálně jednou týdně. To že nenaleznete nějakou užitečnou položku v biosu a že těch možností spíše ubývá již taky pozoruji nějaký ten rok - no přeci bfu ani neví že nějaký bios/uefi je a proč by měl v něm něco měnit.
Mobily se neaktualizovaly, ale to neznamená, že v nich nebyly vážné chyby. Pamatuju se, že můj první Siemens C25 se dal jednoduše kousnout posláním SMS ve tvaru #English (nebo podobně). Nejen že to telefon sejmulo na dálku, ale ta zpráva se pak nedala ani smazat ani přečíst a SIM musela do jiného telefonu. Takových chyb byly mraky u každé značky. Jen se o tom tolik nemluvilo a zneužitelnost byla nižší, protože to byl opravdu jen telefon. Ale ty chyby tam byly.
[Jarda_P]
No, to me ani tak nedesi, ale z diskuzi mi zacina vyplivat, ze je docela problem ten bios obnovit. To me hlava nebere. Chlapek vyse psal, ze ten notas poslal Toshibe do servisu a oni mu jej vratily jako neopraveny. To neumeji sakra prehrat bios? O.o
P.S.
Nechci tim tvrdit, ze pro me je to malina, kterou delam z nudy u ranniho kafe. Ale u servisu vyrobce bych cekal trochu vetsi technickou zdatnost... :(
myslíš, že evropské zastoupení vyměňovačů náhradních dílů ti bude flashovat nějakého švába? To fungovalo takhle na počátku, dnes dostávají jen návod jak to rozmontovat a jak vyměnit konkrétní díly, které vyměnitelné jsou, což v praxi je základní deska.
Docela by mě zajímal důvod zamítnutí reklamace. Za mě výrobek, kde SW může omylem přepsat nějakou paměť a rozbije s tím HW je vadný, není to běžná vlastnost a je to za mě důvod k reklamaci, nejspíš v manuálu upozornění, že tuhle konkrétní paměť nemám v žádném případě přepisovat nebylo, stejně tak nebylo potřeba udělat jiné úpravy, které by zápis zpřístupnili.
Ale tu sa pise ze rovnaku chybu ma aj OpenSUSE tak aby si si neodpalil aj druhy NTB
https://www.root.cz/clanky/ubuntu-17-10-bylo-docasne-stazeno-poskozuje-bios-nekterych-notebooku/nazory/952104/
technicky to je skoro jedno, šikovný člověk si to udělá sám. Problém je, že na to nemají návody, postupy, zařízení, mají třeba jednotky lidí na celou EU, kteří toho jsou schopní, ale k nim jdou jiné technické problémy často od firemních zákazníků.
Lenovo (IBM) dřív opravovalo třeba přímo v Praze, dnes to vše někam posílal a zpravidla zamítají rovnou i jednoznačné problémy, asi mají nějaká kpi.
Toshiba má i v Praze poměrně dost technických lidí, ale customer reklamace k nim nechodí, asi se jim to nevyplatí.
Jde jen o to, do jaké míry opravitelné. Notebooky opravitelné jsou - výměnou dílu. Základní deska sama o sobě opravitelná (spolehlivě, se zárukou) není. Přidejte k tomu náklady na identifikaci problému - zaměstnáte tím velmi kvalifikovaného člověka v řádu hodin a finanční efekt opravy proti výměně pryč.
Jako zákazník si u dražšího notebooku připlaťte za další rok záruky. Jako firma s počtem notebooků v řádu mnoha desítek až stovek se na to vykašlete, protože statisticky se vám to nevyplatí - občas koupíte nějaký notebook předčasně, ale v průměru vám vydrží dobře použitelné nějaké 4 roky, když nekupujete úplně nejlevnější kousky. Drobnosti, jako výměna disku nebo nový zdroj, případně rozšíření paměti, servis většinou nevyžadují.
Notebooky opravitelné jsou - výměnou dílu.
Jak které...