Ale to pro mě není žádná novinka. Upscalingem a downscalingem framebufferů si můžu vyčarovat jakou velikost budu chtít i na Linuxu (Mutteru jdou vnutit dokonce i hodnoty pod 1x). Drtivá většina moderních grafických frameworků podporuje celočíselné škálování a neceločíselného se dosahuje právě tím zmenšováním a zvětšováním bitmap framebufferů na úrovni display serveru, které prostě nikdy nebude dávat stejně kvalitní výsledky jako škálování pomocí vektorů ve frameworku.
A taky není pravda, že jako vývojář se nemusím o nic starat a Metal za mě všechno zařídí. Nezařídí. Funguje to stejně jako u Mutteru, prostě to pracuje s framebuffery oken a pokud aplikace neumí škálovat, tak to za ni (kvalitně) neudělá. Stačí se podívat, jak vypadá Inkscape nebo GIMP, které používají GTK2, na Retina displeji. Má to úplně stejné problémy jako v Linuxu a dokud jejich vývojáři neudělají svoji práci a nepřejdou na GTK3, které škálování podporuje, tak to dobré nebude.