Ne, problém není v tom, jak dobře nebo špatně si stěžují. Problém je v tom, že existoval problém, který se roky neřešil a tak prostě spadli do nějakého většího problému (resp. pro ně menšího). Tohle píše Kate snad zcela srozumitelně.
A "řešení" správné formy stěžování fakt vůbec žádným způsobem neřeší ten původní problém.
Dám příklad ze svého SVJ. Minulé vedení mělo zásadu: na anonymní podněty se nereaguje. Nevím, z jaké historické zkušenosti tohle vychází, tuhle zásadu mělo více lidí. A já jsem oponoval, že je přece úplně jedno, kdo je pod tím podepsaný a jestli vůbec. Pokud teče střecha, tak oprava střechy vůbec nemá záviset na tom, jestli se někdo (a jak moc správně) podepsal nebo ne.
Stejně tak, pokud si někdo jakkoliv blbě stěžuje, tak by se mělo jít po podstatě a ne mu jenom sebrat láhev s hláškou: problém vyřešen.