Názor k článku Unity 8 a Ubuntu Touch nekončí, komunita chce pokračovat od Ivan - Taky by mě zajímalo, jak je to z...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 4. 2017 17:13

    Ivan (neregistrovaný)

    Taky by mě zajímalo, jak je to z pohledu vývojářů - pro jaký OS je příjemnější vývoj
    OT:
    Pisu v C++ (pouzivam Qt, Cmake) a postupne jsem prestal na Linuxu vyvijet, i kdyz moje aplikace porad prelozit na Linuxu jde.

    Presel jsem na windows protoze:
    - MSVC ma vyborny debuger (s podporou Qt)
    - MSVC uz obstojne podporuje C++11
    - delat balik pro kazdou distribuci je opruz. Delat MSI balik je jeste vetsi opruz, ale staci to udelat 1x.
    - na kazde distribuci se ta sama knihovna jmenuje jinak(boost, loki, qscintilla)
    - kazda distribuce ma trochu jine(nekdy i dost silene) pozadavky na zacleneni baliku
    - cmake by mel byl multiplatformni a zpetne kompatibilni, ale rozsah verzi cmake na bezne pouzivanych distribucich je obrovsky
    - gentoo nepodporuje QT5, anebo podporuje, ale napr. qscintilla existuje pouze ve verzi pro qt4
    - udrzovat podporu pro qt4 je opruz
    - ta cast boost-u kterou pouzivam(single­ton,spirit a par dalsich blbosti) byvala header only knihovna. Od verze 1.60 ale musim linkovat i nejake boost libs. Jmena boost libs se lisi na kazde distribuci
    - Debian/Ubuntu g++ (libstdc++) pridalo do ABI verzovani symbolu podle verze C++ standartu(Cxx11). Cimz rozbilo kompatibilitu s Clang. Nemam duvod pouvat Linux, kdyz nemuzu kompilovat Clang-em.

    Porad jeste bootuju do Linuxu, kdyz napr chci pouzit valgrind. Podobny free nastroj na Windows chybi.
    Jinak ale programuju na Windows, msi balicky davam na SF. Politiku v distribucuch neresim a nikdo mi do niceho nekeca.