Názor k článku Unreal Tournament 2004 od Jan Dvorak - Na jednu stranu tvrdite ze nejste expert a...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 7. 2004 19:55

    Jan Dvorak (neregistrovaný)

    Na jednu stranu tvrdite ze nejste expert a ze nevite cim je zpusobeno ze opengl port vypada hur nez DX verze ale na druhou stranu v clanku jasne tvrdite ze je to zpusobene zaostalosti OpenGL, tak za cim z toho si stojite ? FYI, ut2003 melo opravdu dost spatny opengl renderer, pomaly, nestabilni .. v ut2004 se podarilo vychytat vetsinu chyb takze sla rychlost i stabilita nahoru a to ze se nevyrovna DX verzi je skutecne nejspis dano lenosti programatoru. Jinak jak uz tu nekdo psal ut2004 neni DX9 ale DX8 hra. Dalsi veci je ze pixel shadery, bump mapping apod. jsou jak v DX tak v OpenGL podporovany uz dost dlouhou dobu.

    Nechci vyvolavat flamewar DX vs. opengl protoze oba systemy jsou diametralne odlisne, jen jeste zminim ze zakladem neni API ale to co zvladne hardware - at uz je dana karta kompilantni s OpenGL 1.4 nebo DirectX9.0b, dulezite je aby mohl vyrobce zpristupnit plny vykon programatorovi aplikaci. V OpenGL je to castecne vyreseno vendor-specific extenzemi, bohuzel na druhou stranu to prinasi urcitou nekompatibilitu - ovsem stejne tak jsem potkal programy pod DirectX ktere specificky vyzadovali bud ATI nebo NVIDIA kartu bez zjevneho duvodu, takze si myslim ze i v tomhle smeru jsou na tom DirectX i OpenGL stejne.

    Jinak nez zacnete (ve stylu bulvaru) tvrdit ze pod opengl 'Nikdy ale nebudou vykreslovány tak rychle a tak kvalitně.' mel byste si prohlednout nejake novejsi OpenGL hry, treba jiz zminovany doom3.