Pan autor je evidentní pařan a nic víc. Ano v UT2004 pod OpenGL chybí řada efektů které jsou přímo definovány DX9, ale to že jsou OpenGL nedotažené jen svědčí o autorově analfabetismu !!! Spíš to platí o DX9 a to je prostě fakt který zná většina vývojářů. Pravda DX9 je oproti dřívějším verzím mnohem povedenější ale na OpenGL to prostě nemá, tedy až na pixel shadery, bump mapping .......
Moje praktické zkušenosti s rozdíly DX a OpenGL jsou takovéto:
U DX sice bývají barvitější a mohutnější efekty (mlha, výbuchy, oheň atd.), ale celá scéna oproti OpenGL postrádá pocit prostorovosti a při rychlejším pohybu ve 3D prostoru (tedy v jeho iluzi, 3D obrazovky jaksi ještě nejsou moc "Virtual Reality") dochází k pocitu že je obraz promítán na 2D kruhovou výseč (tedy pocit 2D). U OpenGL se mi jeví 3D scéna jako reálnější, přesnější, bez zakřivování ploch a hran při pohybu. Navíc u OpenGL mi připadá jako by bylo neustále zapnuto anizotropní filtrování (lepší viditelnost do "dálky". Pravda antialising u Ogl není tak účiný jako u DX, ale na pocitu prostorovosti to rozhodně neubírá. Navíc kdo trochu víc paří multiplayer mi musí dát za pravdu že pod DX se hůř reaguje na rychlé změny obrazu, a to je celkem znát na počtu dosažených fragů a hratelnosti vůbec (rozdíl asi jako mezi CRT a TFT monitorem).
Celkově mi tedy připadá OpenGL realističtější a přesnější, ovšem s chudšímy efekty, které při hraní jen odvádí pozornost.....