Taky je otazka, jestli si nekdo koupi hru pro linux,
kdyz pro wokna vysla uz pred rokem. Hlavnim problemem byl samozrejme pomer uzivatelu Win/Lin.
Na druhou stranu - uz jsem videl distribuci linuxu
pro hard core parany, ktera nabootvala rovnou do quake. Linux ma mnohem lepe
implementovany TCP/IP stack nez Win98 a pry to bylo pri sitovem hrani znat.
Alebo to bude aj v dostupnosti. Ked som si svojho casu chcel kupit nejake hry od Loki, bolo treba objednavat cez SUSE a samozrejme, aj cakat niekolko tyzdnov kym to dojde.
Na druhu stranu, windows verzia tej istej hry sa dala ziskat vojdenim do najblizsieho obchodu s hrami. Bolo to rychlejsie, lacnejsie, pohodlnejsie a dalo sa to hrat hned.
Jedinu hru pre Linux, ktoru som videl v kamennom obchode, bol Quake 3. Bohuzial to bolo niekolko tyzdnov po vyjdeni verzie pre Windows a idsoft mal aj tak na svojom ftpcku linuxovu binarku.
Nevim jestli nepredbiham, ale zajimalo by me, jestli ma nekdo stejny problem jako ja. UT mam uz celkem namaknute a v podstate i jeho pokracovani (UT2003). Oboji bez problemu. Problem nastal az s UT2004, ktera pod linuxem nahodne havaruje (Tusim ze Segmentation fault). Nikde zadna zprava o chybe. Ma nekdo podobny problem? Byla by skoda to nevyresit, protoze mi to v Linuxu prijde sviznejsi nez ve Windoze.
[AMD Athlon, 512MB RAM, Nvidia Geforce Ti4800SE(64MB), Nforce2, Kernel 2.4.24, Debian Woody unstable ]
aha ... ja myslel ze jo ..holt uz je to davno. Vseobecne bych se ale bazarovkam s klicema vyhnul.
Jinak mam maly postreh:
Je zajimave srovnat hru vyrobenou beznou firmou a hru vyrobenou open source komunitou. Hlavne me pripadne ze ty komercni hry jsou o mnoho mene narocne na HW a lepe vyladene pro bezne hrani.. staci porovnat ET,Q3 vs ta vesmirna hra z minuleho tydne...
Mam pocit ze opensource komunita ma skvele vysledky u mensich a strednich projektu .. U velkych molochu typu hra plna obrazku, modelu apod. uz neni dost sil na 100 procentni dovedeni vyrobku do finise...
To je mozna jedine stesti linuxu ...ze se da slozit z mnoha mensich projektu..
Nemyslim si ze je to tak. OS komunitu tvoria prevazne programatori, pricom na tvorbe komercnej hry sa podiela maximalne 1/4 programatorov a zvysok su grafici, zvukari, PR... Takmer kazdy OS projekt trpi prebytkom programatorov (lepsich-horsich) a nedostatkom zvysnych ,,profesii''....
Ved to predsa nie je normalne ze nemame ziaden OS font rozumnej kvality. (Jedine Vera od Bitstreamu aj to len ISO8859-1, pricom az take terno to nie je)
"Pokuď někdo má na stejném PC Linux i Windows, zajímalo by mě srovnání výkonu hry pod oběma OS."
oba OS nemám, ale mám celkem podobnou hardware konfiguraci jako vy:
Celeron 399MHz, 192MB RAM, GeForce2 GTS 32MB, WinXP a běhá na max. detaily při rozlišení 1024*768 bez jedinýho zaseknutí i proti 15ti botům ve velkejch mapách.
Přesně souhlasím. UT je pefektní hra, hodně jsem ji hrál a patří k mým nejoblíbenějším. Ale psát v roce 2004 u hry z 1999 "úžasná grafika" mě docela rozesmálo. Asi by se tady hodilo ubrat trochu linuxáckého patosu a být trošku realističtější a napsat to až u případně rezenze na UT2k3/4.
Mno, osobne si myslim, ze vlak nikomu neusiel. Vidim to z tej stranky, ze sice UT je 5 rokov stary a ma aj statnych nasledovnikov, ale napr. mna zarputileho zastancu a vyznavaca UT ako destilovanej akcnej zabavy aj na slabom stroji, tato sprava nesmierne potesila.
Urcite nie som sam. A co sa tyka tej grafiky, tak IMHO krok ku quakerskej grafike, ktoru urobili v novych verziach UT povazujem za krok spat. A ak je autor clanku aj v tomto moja krvna skupina, tak sa vobec necudujem, ze sa mu grafika stareho UT velmi paci este aj dnes. Tot vsjo.