Jsem to napsal moc zkratkovite, tak si to tady trochu rozvedu, abych mel klid. Stejne to nikdo uz nebude cist :)
Maglev ma rekord 603 km/h, na testovaci trase v Japonsku. To znamena cestovni rychlost nekde kolem 500. To je pomerne male navyseni vuci rychlovlakum s cca 300 km/h, pricemz tohle navyseni vyzaduje kompletne novou infrastrukturu. Takze zatimco treba TGV muze jet 90 % po rychlotrati, a zbytek dojet do lokalniho jiz postaveneho nadrazi po pomalych kolejich, tak Maglev nic takoveho nemuze a musi se postavit kompletne nove drahe trate, nadrazi, vsechno. Proto je maglev ekonomicky extremne nakladny.
Ten Jezkuv nesmysl s maglevem 800 km/h je jen nejaky vyplod bez nejakeho realneho podkladu. Problem vyssi rychlosti je v potrebe mnohem vetsiho prikonu do civek udrzujicich smer vlaku. To znamena vetsi proudy, jenze supravodice velke proudy nemaji rady protoze prestanou byt supravodive. No a samozrejme je potreba vetsi vykon na prekonani odporu vzduchu. Proto pisu ze je potreba prulom v supravodicich, jinak se maglev nikam nepohne, anebo se bude rozsirovat extremne pomalu. (Prosim neplest energii s vykonem, energeticky vychazi maglev porad dobre).
Dale podminky pro maglev jsou spis mezi mesty kde je hodne bohatych lidi. Treba jako mezi velkymi a pritom pomerne blizkymi aglomeracemi Tokyo-Nagoya-Osaka (vzdalenost ~300 km). Ve Francii tak velke a blizke aglomerace nejsou. Na Francii je maglev drahy, ne proto ze by na to Francie nemela technologicky, nebo fiancne ale proto ze to neni ekonomicky vyhodne za danych geografickych podminek a rozlozeni populace. Trasa Pariz-Marseille (vzdalenost ~600 km) je uz tak velka, ze letadlo je prilis velkou konkurenci pro maglev. Pro srovnani: TGV to jede 3,5 h, letadlo leti 1,5 hodiny. Maglev s 600 km/h by to jel nekde mezi tim, tedy 2,5 h. Maglev ma mit vyhodu ze zajede az do centra mest, ale ta cena za stavbu cele trati by byla astronomicka, a tedy listky by byly drahe, cimz padem by tim maglevem moc lidi nejezdilo.