Vlákno názorů k článku Úskalí licence ICQ: mnoho neznámých omezení od nospam - uz mi tu zase dvakrat bouchnul airbag, nekde...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 5. 2007 1:17

    nospam (neregistrovaný)
    uz mi tu zase dvakrat bouchnul airbag, nekde jste slibovali, ze tuto reklamu odstranite, v tichu noci se vzdy hrozne leknu!
  • 15. 5. 2007 1:45

    Bilbo (neregistrovaný)
    Neni lepsi pouzit adblock nebo jeho ekvivalent v jinych browserech? (napr. "Block content" v Opere ...)
  • 15. 5. 2007 11:30

    obrys (neregistrovaný)
    :-) taky jsem boural, ale uprostřed cvičení ve škole.
    Airbag mi nevadí, ale za ten zvukový doprovod bych někomu utrhl uši!
  • 15. 5. 2007 14:18

    Night (neregistrovaný)
    Hlavně když nejde vypnout, to je na palicu, kdyby šel, tak mi to nevadí.
  • 15. 5. 2007 14:34

    Pavel Píša (neregistrovaný)
    Dobrý den, probírají se tu licence. bylo by tedy dobré
    uvést, jaká je licence používání portálu Root.
    Jestli k ní patří i povinnost poslouchat nevkusné
    výtvory reklamních oddělení firem, které se patrně
    potápí (jinak si neumím vysvětlit takovouto míru
    vynucování si pozornosti a nevkusu), tak opravdu nezbývá
    než tento portál zcela ignorovat.

    Pak mají opravdovou cenu z posledních let
    především články pana Tišnovského. Bylo by tedy
    nejrozumnější se dohodnout na vytvoření fondu
    na jeho odměny, požádat o ho vytvoření konzistentního
    webu zabývajícího se grafikou a poprosit ho i
    o knižní vydání jeho tvorby. Publikace by se hodila
    i jako učebnice pro výuku. Nabízím na začátek
    do fondu 5 000 Kč.

    Co se týče reklam, tak jsem si vědom, že portály musí
    z něčeho žít. Pokud je portál zaměřen na odbornou
    veřejnost, myslím, že existuje i množství zajímavých
    komerčních produktů, jejichž prezentace spíše hodnotu
    portálu zvyšují než devalvují. I reklamy na nesouvisející
    produkty (trička, kosmetiku, atd.) mohou nalézt nějakou
    odezvu a pokud nedevalvují obsah webu, lze je tolerovat.

    Konkurenční reklamy typu těch Microsoftích určitě
    přispívají k odvádění části zbloudilých oveček zpět do stáda
    a měly by tedy být velmi dobře placeny. Pokud jsou
    však bez zvuku a pokud možno i bez animací, tak jejich
    nasazení neodsuzuji. Konkurence je potřebná a něco
    třeba umí MS i lépe a není na škodu se s tím seznámit
    a není li alternativa, třeba to i použít. Linux je
    v mnoha oblastech natolik silný, že si to může dovolit.
    Reklamy ale mají přitahovat pozornost kvalitou obsahu
    a ne mírou nevkusu a obtěžování uživatelů i lidí v jejich
    okolí.

    S pozdravem

    Pavel Píša

    PS: Zatím jsem o blokování reklam neuvažoval, tato odpornost
    a porušení slibu, že bude provedena náprava, mě asi přiměje
    tyto berličky pro zmrzačené weby začít hledat a používat.
    Kromě Roota a ABC Linuxu v podstatě na reklamy nenarážím
    (kernel.org, gmane.org, rtems.org, atd reklamy nemají,
    SF.net a některé další se s časem reklamou plní, ale je
    to na úrovni, kdy to neškodí obsahu).
    Myslím, že nasazením této reklamy a setrváváním na jejím
    provozu si Root silně uškodil, protože procento lidí,
    kteří začnou jeho reklamy blokovat rapidně vzroste.
  • 15. 5. 2007 15:12

    anonymní
    Podminky uzivani serveru root.cz mate zde.
    Vami zminovane weby jsou, jak jiste uznate, ale zcela jineho charakteru, nez root. Reklamu a jeji podobu zadava z velke casti ten, kdo ji plati. Reklamou se zabyvaji jini lide, nez ti, kteri tu pisi clanky. Ti asi az tak detailne nerozlisuji mezi open source a ostatnimi produkty. Krome toho, ten banner s airbagem nebyl snad od MS ale od AVG, ne?
  • 15. 5. 2007 15:32

    Bilbo (neregistrovaný)
    Reklamu zadava zadavatel, ale zase root si muze stanovit mantinely jakou reklamu tu povoli a jakou ne (napr. nepovoli obtezujici reklamu s hlasitym zvukem, ze?)
  • 15. 5. 2007 17:01

    Pavel Píša (neregistrovaný)
    Dobrý den pane/paní X,

    o odlišném charakteru webů, které uvádím, vůbec nediskutuji.
    Vysvětluji tím pouze, že jsem se blokováním reklam nezabýval
    a v případě českých portálů financovaných reklamami mi
    i připadalo mírně neférové. Ale po tom, co jsou současní
    majitelé domény Root.cz ochotni kvůli zisku proměnit
    tyto stránky v hlasitě šplouchající žumpu, tak mi
    to již neférové ani nepřipadá.

    Podmínky mi jsou zřejmé a proto jsem také od úvahy nad licencí
    k napsání příspěvku dospěl. Je přinejmenším úsměvné napsat článek
    pranýřující cizí praktiky a přitom postupně předvádět kam až se
    dá zajít s licencí, jejíž je autor článku zástupcem.

    Co se týče slibu, tak včera bylo uvedeno, že byla zjednána
    náprava. Ta již ale minimálně po 21:00 nebyla v platnosti
    a v novém článku je tato nechutnost znova. Kdy nám přijdou
    vyskakovací okénka, povinně stahovaný malware a oči velkého
    bratra Roota je jen otázkou času. A stejně, jako u Sony
    BMG, bude nejspíš zamezení těmto praktikám licencí serveru
    učiněno nezákonným.

    Na reklamě MS jen vysvětluji, že je možné tolerovat hodně,
    ale tady již byla překročena míra, kdy nedokáži mlčet.
    Je čistě věcí každého tvůrce/majitele webu jaká pravidla
    si pro něj určí. To že se po přechodu webu do majetku
    společnosti Internet Info pravidla postupně mění
    a tlačí uživatele tam, kam by normálně nikdy vědomě
    přímo nešel, je evidentní.

    Sloučení databází uživatelů byl jeden z prvních kroků -
    pro mě je to důvod k tomu, že jsem se nikdy registroval,
    protože dávat souhlas k nakládání s údaji reklamní agentuře
    nechci. To že můj e-mail zneužívají stovky jiných je jiná
    věc, ale není to s mým souhlasem.

    Postup majitelů serveru Root.cz je tedy přesně shodný
    s výrobci některých softwarových balíků. Učinit uživatele
    na produktu závislými, zamknout v něm jejich vlastní
    data, kontakty, diskuze atd. a pak postupně měnit
    podmínky tak, aby se maximalizoval zisk.

    S pozdravem

    Pavel Píša
  • 16. 5. 2007 3:10

    Marek Antoš

    Vždycky, když po mne někde třeba v bance chtějí podepsat souhlas se zpracováním osobních údajů pro jejich 20 dceřiných společností, s gustem to přeškrtávám nebo podpis odmítám. Přestože vím, že to praktický význam nemá, stejně mi připadá jako správná věc nedávát souhlas k věcem, které nejsou nutné.

    Proto mne trochu překvapuje, co píšete: "pro mě je to důvod k tomu, že jsem se nikdy registroval, protože dávat souhlas k nakládání s údaji reklamní agentuře nechci." Nemůžu samozřejmě vyloučit, že někde na našich webech něco takového nepíšeme, aniž bych si toho byl teď vědom. Zkusil jsem se ale podívat alespoň na stránku registrace nového uživatele i do podmínek užívání Roota a ani na jednom místě jsem nenašel nic o tom, že by uživatelé dávali souhlas k tomu, že bychom jejich údaje mohli předat reklamní agentuře. Nic takového bychom také nikdy neudělali!

    V podmínkách Roota (a obdobně asi i na jiných serverech) je k tomu napsáno toto:

    Společnost Internet Info, s.r.o., zaručuje všem čtenářům serveru ochranu jejich osobních údajů. Nesbírá žádné osobní údaje, které jí čtenáři sami dobrovolně neposkytnou (zejména při vkládání názorů k článkům), a neshromažďuje žádné citlivé údaje. Dobrovolným poskytnutím osobních údajů dávají čtenáři souhlas k tomu, aby společnost Internet Info, s.r.o., s poskytnutými údaji nakládala v rozsahu nezbytném k řádnému provozování internetových stránek, včetně zpřístupňování jejich obsahu veřejnosti nebo jeho poskytování jiným osobám a správy a archivace článků a názorů k nim, a to na celou dobu takové činnosti.

    Na to mi ale nepřipadá nic špatného, ba ani zneužitelného. Pokud se mýlím, anebo pokud narážíte na nějaké jiné podmínky, kterých jsem si na našich webech nevšiml, budu rád, když mi dáte vědět.

  • 16. 5. 2007 23:36

    Pavel Píša (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    máte pravdu, že platné znění podmínek k nakládání s údaji
    je v pořádku. V době přechodu vlastnictví Root.cz jsem
    měl pocit, že se podmínky změní k výrazně horšímu.
    Velmi mě tehdy popudlilo, když jsem četl o sloučení databází
    s ostatními servery II.cz. Bylo to bez diskuze s registrovanými
    uživateli. Tedy alespoň jsem to tak vyčetl z diskuzí.

    Ještě k reklamám na tomto serveru. Je velmi nepříjemné,
    že jste již dospěli v podmínkách tak daleko, že člověk
    musí poslouchat každou hlasitou reklamu (alespoň jednou denně).
    Devalvujete tím i hodnotu vašeho serveru. Vysvětlete
    zadavatelům, že se stále (snad) jedná o server zaměřený
    přece jenom na lidi s trochu větším rozhledem v oblasti
    IT. Z toho vyplývá opravdu zaměření se na kvalitu
    obsahu než na efekty zanechávající v paměti návštěvníků
    nesmazatelnou stopu hnusu.

    Ke konkrétnímu případu AVG.
    Grisoft má důvod reklamu pro uvedení reklamy na svůj
    posledni WOW ready produkt na Root.cz. Tento server
    navštěvuje i množství správců různých sítí a mnoho
    z nich často s chutí či odporem spravuje i Windows
    klienty. Do tohoto bodu je vše v pořádku.
    Forma je však zcela neúnosná a zadavateli velmi škodí.
    Sám si většinou do paměti ukládám důvody proč je daná
    věc špatná a proč se jí vyhnout. AVG sám nepotřebuji,
    ale pokud bych chtěl někomu s Win něco doporučit,
    tak bych si na něj vzpomněl mezi prvními. Po této
    ošklivosti ho dlouhou dobu (možná napořád) budu mít
    na seznamu věcí, kterým se zásadně vyhýbám (stejně jako
    Danone, či Algidě, reklama v TV mi otrávila i Fidorku -
    nabádání/glorifikaci agresivity dětí, taky s airbagem,
    mám stále před očima, když to kolečko vidím).

    Měl bych pro Vás následující návrh.
    Nebylo by možné, aby si uživatel mohl nastavit v profilu,
    o které reklamy/obory a jakou formou má zájem.
    Chápu, že nejde povolit vypnutí reklamy. Ale například
    dát uživatelům volbu, aby si zakázali reklamy ve formátu
    Flash či se zvukem by bylo spíše pro inzerenty výhodné.
    Takto si vy i oni kazí své jméno u lidí, kteří si je
    budou spojovat s nevhodným chováváním. Alespoň u mě
    to tak je.

    S pozdravem

    Pavel Píša
  • 16. 5. 2007 2:59

    Marek Antoš
    Dobrý den,

    máte pravdu, že tahle reklama patří k těm otravnějším, a podle mého - osobního - názoru překročila únosné meze. Coby provozovatelé máme samozřejmě za podobné věci odpovědnost, které se nechci zříci. Na druhou stranu jsme z velké míry ovlivňování tím, jakou reklamu a kdo si k nám chce dát (jen na okraj: tohle nebyl Microsoft, ale Grisoft, výrobce AVG). A když nějaká objednávka přijde, máme jen dvě možnost: přijmout, nebo odmítnout.

    V tomhle případě jsme se bohužel rozhodli reklamu přijmout a těžko ji nyní můžeme zastavit. Ukázalo se však, že tato reklama porušuje i naše vlastní pravidla, která trvají na tom, aby se automatický zvuk přehrával každému uživateli nejvýše jednou denně. Požádali jsme proto zadavatele, aby to dal do pořádku, a od kolegů mám zprávu, že se tak stalo. Bohužel to nemůžu sám ověřit, protože jsem na tu reklamu od té doby nenarazil.

    Uznávám, že ani tak to není ideální, ale víc bohužel v téhle chvíli nemůžeme dělat. Nevím, jestli někdo z kolegů slíbil, že ji odstraníme zcela - pokud ano, ocením, když mi pošlete link. Zdá se mi to ale nepravděpodobné, protože když už jednou reklamu akceptujeme, nemůžeme ji pak v jejím průběhu stopnout. Každopádně jsem ale požádal kolegy, aby na podobné věci do budoucna dávali pozor, a speciálně na Rootu se snažili takových reklam vyvarovat.

    Máte ostatně pravdu, že se to může zbytečně obrátit proti nám, takže je vlastně v našem společném zájmu, aby tady podobné reklamy nebyly. Asi nikoho nepřekvapí, že mám odpor k blokování reklamy. Nejen protože nás shodou okolností živí, ale taky protože to považuju něco na způsob "jízdy načerno", se kterou nesouhlasím ani v MHD. Každý má svobodnou možnost něco nepoužívat (či Root nečíst), ale pokud se rozhodne tak činit, měl by dodržet všechny podmínky. Na druhou stranu je mi však jasné, že pokud by se reklama stane neúnosně obtěžující, donutí to k jejím blokování i čtenáře, kteří by to jinak nedělali.

    Marek Antoš
    Internet Info, s.r.o.

  • 16. 5. 2007 3:14

    Marek Antoš

    Nevím, jestli někdo z kolegů slíbil, že ji odstraníme zcela - pokud ano, ocením, když mi pošlete link.

    Tak už nemusíte, nakonec se mi to podařilo najít. Nevím, kde nastal šum v komunikaci, ale pokusím se to zjistit.
  • 16. 5. 2007 14:25

    virgo47 (neregistrovaný)
    Dlouho jsem nepotreboval adblock, ale zacal jsem jej pouzivat ze dvou duvodu:
    1) flash reklamy, ktere vyhuli CPU klidne na 100% (a je jedno, jestli to je P4 >2GHz... coz je na povazenou)
    2) hlasite reklamy... opravdu nechapu mysleni provozovatele reklamy - a obzvlaste ne na rootu, kde urcite hodne pouzivatelu browsuje s taby - jak by to vypadalo, kdyby v kazdem neco hralo

    Je sranda, jak se v mnohych oblastech ti, co nam neco chteji natlacit (reklamu, prodej CD/DVD, whatever...), neustale pokouseji o nove - a v zasade neustale o vice kontraproduktivny - reseni. Na druhou stranu to mozna funguje na pouzivatele, kteri nejsou informovani o tom, ze to jde i bez toho, aby pri cteni webu trpeli.
  • 30. 12. 2010 19:09

    divitel (neregistrovaný)

    Osobně nerozumím, proč regulace zvuku není podporována v prohlížečích (tak jako třeba override fontů).