Děkuji všem diskutujícím – vcelku jsem očekával, že většina komentářů bude úplně mimo a jsem rád, že jste mě nezklamali. V podstatě jediný, kdo plně pochopil, o co jde, je hned první Dworkin – článek popisuje zajímavý jev, který není moc známý a který může mít široké využití, mimo jiné například v takové real-world aplikaci jako je ochrana anket nebo PPC reklam před podvodnými kliknutími. Většina ostatních se utápí v nesmyslných úvahách o tom, jestli bych se měl léčit (slyšeli jste někdy o rozdílu mezi pozitivním a normativním přístupem k čemukoli?), o tom, jestli to Panopticlick dělá dobře nebo špatně (i kdyby byl úplně mimo, na popsaných principech to nic nemění) a dalších podružnostech.
LOL. Miluju když je někdo tak úžasně přesvědčen o vlastní pravdě a neomylnosti že to musí dát ostatním sežrat :-)
Mno ale to nevadí, spíš by mě zajímalo, jak moc je to reálně využitelný. Například stránka Panopticlick bude dost mimo když mezi první a druhou návštěvou promažete cookies rozdíl mezi 718,054 a 238,365 značný a to jsou jen cookies…
Řekl bych to asi takhle: Pokud budete hodnotit striktně na základě čísel bez zohlednění toho, co ta čísla znamenají, tak vám pochopitelně vyjdou blbosti (protože garbage in, garbage out). V případě Panopticlick například ta čísla NEZNAMENAJÍ, kolik lidí má stejné nastavení, ale JEDEN Z KOLIKA lidí má stejné nastavení. Tzn. při prvním pokusu jste byl jediný a při druhém už byli se stejným nastavením tři (z toho jeden jste byl vy bez cookies, jeden vy s cookies a jeden nelze z dodaných údajů určit).