Názor k článku Velká část e-mailů putuje internetem nešifrovaně. Kdo to změní? od Petr Stehlík - Zaměstnanec? Tohle přece není o zaměstnancích, ale o...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 2. 2018 13:38

    Petr Stehlík
    Zlatý podporovatel

    Zaměstnanec? Tohle přece není o zaměstnancích, ale o klientech. Máme tisíce klientů, kteří netuší nic o IT. Když jim napíšu "zapněte si šifrování", nebudou vědět kde a jak. Nemůžu je objíždět jednotlivě a nastavovat jim to, za to nás nikdo nezaplatí. Obávám se, že si nerozumíme, když argumentuju vlastní pozicí v maličké firmě. Zkusme si to proto představit ve větším měřítku: řekněme, že T-Mobile má zcela nepodloženým odhadem 2 miliony klientů, kteří využívají jeho SMTP server "zdarma" (v ceně připojení). Pokud by T-Mobile vynutil šifrování pro poštovní klienty klientů, tak z těch 2 milionů třeba 400 tisíc klientů zjistí, že jim nejde odesílat pošta. Co v takovou chvíli může T-Mobile dělat? Má vyslat 50 tisíc techniků, kteří budou jeho klienty objíždět a osobně jim to nastavovat? Nebo má říct těm 400 tisícům lidí, ať si seženou vlastního ajťáka, co jim to nastaví? Co by se asi stalo, až by 400 tisíc klientů pohrozilo odchodem k O2, kde "pošta chodí"?