Nemůžete započítat jenom polovinu transakce. Když počítáte náklady na ověření kontaktu, musíte započítat i přínosy (resp. v tomto případě spíš náklady neověřeného kontaktu). Pochybuju, že by CZ.NIC neměl dobře spočítané, že je pro ně mnohem levnější dát flashku za ověření kontaktu než řešit problémy s chybnými nebo chybějícími kontaktními údaji.
K čemu přesně je dobrá reklama na doménu .cz?
Pokud někdo přijde o doménu, řeší to primárně s registrátorem. CZ.NIC řeší extrémní situace, nebo věci s registrátorem. V podmínkách také mají, že je majitel povinen mít legitimní údaje. Pokud nemá, můžou mu ji ukončit. Ověření kontaktu navíc nezaručuje, že nemůže přijít o doménu.
Reklama na doménu .cz je dobrá k tomu, k čemu je dobrá reklama na jakýkoli jiný produkt či službu.
Řekl bych, že pokud někdo přijde o doménu, řeší to i s CZ.NICem, zejména pokud ani neví, kdo byl jeho registrátor. Ale ono je to jedno, místo „CZ.NIC“ si dosaďte „CZ.NIC a registrátoři, výsledek je pořád stejný. O žádné záruce nebyla řeč, řeč byla o snížení nákladů, čehož se dosáhne snížením pravděpodobnosti takového jevu.
Nebude. Pokud někdo je v okamžiku registrace domény v DB a je tam 99% jistota, že je ten, za koho se vydává, máš přímo v DB důkaz, že je to on a důkaz, že mu doména patřila.
Když to registruješ jenom tak pro někoho a nevíš pro koho, jak ti prokáže, že on je skutečně ten, kdo to registroval jako první? Notářsky ověřeným čestným prohlášením?