Názor k článku Většina chyb Linuxu není chyba, ale vlastnost od Heron - S tebou jsem se o tom už hádal...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 5. 2024 10:27

    Heron

    S tebou jsem se o tom už hádal na abclinuxu. Nemá smysl v tom pokračovat. Evidentně jsme na úplně jiných planetách. Ty i v těch odkazovaných diskusích řešíš rekompilaci kernelu apod. Fajn, good for you.

    Já chci nastavit v konfigu: samlerate=max a zapomenout. Nechci vůbec řešit konkrétní resampler, nechci vůbec řešit formát, nechci řešit nic. Na zvukové kartě je napsáno 192/32, nastavím 192/32 a má to fungovat. A dokonce ani vůbec nechci řešit ten jeden řádek v konfiguraci. Ideální stav, který si představuji je: mám hw jistých schopností, tak se software automaticky přenastaví na tyto možnosti.

    Ano, je to z mé strany trochu trolling, ale takto to funguje u těch her. Máš GPU s těmito a těmito schopnostmi? Hra se tomu automaticky přizpůsobí a podle toho se nastaví. Nemusíš na to vůbec sahat a řešit, který dx level zrovna máš nastavit. Proto nastavuju 192kHz. Ne proto, že bych to slyšel. Ne proto, že bych potřeboval generovat tóny. Pro mě je to "nastav a zapomeň". A jestli tohle v OS A funguje a v OS B nefunguje, tak nechci potom měsíce řešit rekompilace kernelu.

    Ano, já jsem si to vyřešil tak, že mám více zvukovek, mixážní pult. Některé zvukovky v PA zakázané a používám je pouze pro jednu vybranou appku a pouze na alsa. A napsal jsem o tom článek. Ale má to takto fungovat? Opravu má být zvukový server o tom, že si máš pečlivě vybrat, který zvukový hw má obsluhovat a který ne? Není už jenom tohle náhodou známka naprostého selhání hlavního smyslu toho zvukového serveru? Jehož smysl má být "mám 30 appek, které hrají zvuk, 5 multikanálových zvukovek a já jako server to bez problémů přeroutuju dle potřeby".