Tu najzakladnejsiu ochranu nejak vynechali. GPS signal je z principu fungovania velmi slaby. Prijimac ho vytahuje z pod urovne sumu a je to cast bezneho spracovania dat. Ked sa GPS signal nachadza nad urovnou sumu, tak taky signal by sa mal rovno zahodit v GPS prijimaci.
Dalsia vec je stabilita hodin. GPS vyuziva extremne presne hodiny, ktore RPi nevie nahradit. Aj keby vedelo, tak HackRF potrebuje nie tak lacny externy generator frekvencie. Tuto zase raz staci trosku sledovat signal a "zly" signal sa da vcelku jednoducho odfiltrovat.
Ja sam som skusal pomocou SDR a mojho laptopu falsovat GPS signal (ano, v kontrolovanom prostredi limitovanom na testovane zariadenie). Starsie "hlupejsie" prijimace sa mi podarilo zmiast, ale napr na mojom telefone sa mi to nepodarilo (Nexus 6 / Nokia 8). Uz co bola presne chyba som hlbsie neskumal, ale kedze som to testoval bez externeho oscilatora, tak predpokladam ze frekvencna stabilita bola problem ...
... btw. sifrovanie nie je moc resenie. Kedze sa signal musi dat prijimat a dekodovat v kazdom zariadeni. To je len otazka casu, kedy nejaky vyrobca "omylom" uvolni kluce, alebo ich niekto vytiahne zo samotneho zariadenia. Ta situacia je podobna ako v pripade DVD, kedy sa vyrobcovia snazili disky sifrovat, ale v kazdej domacnosti je na to zariadenie, co to musi vediet desifrovat ...
Síla signálu záleží mj. na síle vysílače. Pokud chcete slabý signál, tak to přeci není tak těžké podvrhnout.
K rozpoznání špatného časování je potřeba mít v přijímači lepší hodiny, než má útočník. Takže útočník nepotřebuje mít hodiny na úrovni GPS, jen alespoň stejně dobré jako oběť. To není zase tak složité zařídit.
Problematika šifrování GPS je velmi odlišná od DVD, u DVD byla snaha úkryt dešifrovací klíče, na základě kterých šlo video dešifrovat a zkopírovat, ale u GPS nejsou dešifrovací klíče útočníkovi k ničemu (a pravděpodobně by pro civilní verzi stejně byly veřejné), protože s nimi nedokáže vytvořit platný signál, a privátní klíče přijímače nepotřebují.
V kryptografii se nejak suprove nevyznam, stejne tak v GPS protokolu(komunikacnim). Nicmene neni sifrovani zbytecne? Co je tam za citlive udaje. Podle me by stacilo data odeslane satelitem podepsat treba pres PGP. GPS satelitu je par, takze neni problem je kazdy podepsat vlastnim PGP a to vcetne tech pozemnich a seznam tech podpisu dat verejne a pres nej to overovat v klientskem zarizeni.
Je to jen napad, jak jsem psal nevim jak vypada komunikace GPS.
Šifrování je sémanticky úplně jiná operace než popdpis. Že někdy (RSA) to může vyjít do jisté míry stejně je druhá věc, ale je to podobné matení jako kdybychom každé operaci xor říkali šifrování Vernamovou šifrou, i kdyby to nemělo s kryptografií nic společného.
Ad modulovat samotná data: Někdy to může vyjít v některých ohledech lépe, ale přináší to potenciální problémy:
* Najednou nás mnohem více trápí malleability.
* Separátní podpis by s trochou štěstí mohl jít poslat tak, že ho budou legacy zařízení ignorovat. To při Vašem návrhu nelze.
* Tady to asi nebude problém, ale pokud se data nevejdou do jednoho bloku, dál se to komplikuje – jak výkonově, tak z hlediska bezpečného návrhu. ECB asi nechceme.
Možná by to u GPS bylo použitelné řešení, ale rozhodně nesouhlasím se slovem „často“.
Tak jako tak je to uplne jedno, protoze nejzasadnejsi problem (zdaleka se netykajici jen GPS) je ten, ze at uz je libovolnej podobnej system navrzenej jakkoli, pokud je jeho zivotnost delsi nez rekneme 5 let, da se se 100% jistotou rict, ze nemuze byt zabezpecen.
Tudiz i snahy o to byt i jen pri navrhu systemu jsou zbytecne vyhozene penize. Sekundarne pak, bezpecnost velmi casto prinasi zhorseni pouzitelnosti.
Pomocí asymetrické kryptografie je možné docílit toho, že signál může s použitím veřejného klíče příjmat a ověřit kdokoli, ale vysílat ho může pouze satelit. Potom by musel útočník získat přístup k GPS navigaci nebo telefonu a přidat/přepsat akceptované veřejné klíče, ale v takovém případě by mohl rovnou nahrát upravený SW navigace. Oproti HTTPS je tu potenciální výhoda v uložení privátního klíče. Pokud by jediná kopie byla v samotném satelitu, bylo by těžké ho ukrást :-D
Nemusi mat prijmac nutne lepsie hodiny na urovni vysielaca. GPS prijma signal z viacerych satelitov a relativne jednoducho dokaze porovnat casovanie signalov. Ak jeden bude "ustreleny", alebo minimalne v nejakom sledovacom okne bude kolisat, nieje problem ho zahodit.
Osobne si myslim ze GPS prijmace sa zatial daju takto oklamat pretoze to doteraz nikto neriesil, hlavne asi nikto necakal ze by to niekmu na nieco bolo (podvrhavat upraveny gps signal). Technicky to asi nebude az taky problem zahadzovat podozrely signal. Skor by bolo zaujimave zistit ako je na tom vojenska verzia GPS a GALILEO alebo GLONASS.
Trvalý závěs na skutečném GPS u podvrhujícího vysílače by šel zařídit v případě, že byste dokázal vysílat přímo do anténního portu napadeného GPS přijímače. Tzn. vsunout svůj kus hardwaru do anténního svodu přijímače.
Pokud byste chtěl chytat skutečnou GPSku (zavěsit si čas a třeba i data ze skutečných družic) a na stejné nosné zároveň vysílat svůj podvržený signál na dálku vzduchem napadenému přijímači, tak z toho plynou zajímavé implementační problémy :-) Zpětná vazba Vašeho podvrženého signálu do Vašeho vlastního příjmu legitimních družic.
Srandičky stranou, ono by stačilo, mít v "útočném podvrhovacím zařízení" trochu slušný oscilátor (nějaké OCXO), nechat ho před útokem pár hodin "nadechnout" skutečných družic, a v okamžiku zahájení útoku příjem legitimních družic odstavit (vypnout) - volnoběžný OCXO by měl po dobu pár minut podržet absolutní odchylku od GPS času na takové úrovni, že by podle ní nešel podvržený signál rozpoznat.
https://www.meinbergglobal.com/english/specs/gpsopt.htm
(v našem kontextu jsou zajímavé asi čtyři řádky na konci tabulky - accuracy of time, free run atd.)
Ostatně se dá na e-bayi apod. koupit za nízké stovky EURO z druhé ruky Rubidium, a když si ho jemně dokalibrujete podle zavěšené GPSky (chce to fázově synchronní časovou základnu = OCXO) tak Rb podrží IMO i několik hodin v rozmezí +/- 100 ns.
"Síla signálu záleží mj. na síle vysílače. Pokud chcete slabý signál, tak to přeci není tak těžké podvrhnout."
Ziadnym beznym SDR sa vysielat pod urovnou sumu neda. Ano, ked by niekto silno chcel, tak to spravi, ale potom naraza na dve veci. 1) zariadenie bude o hodne stat ako kombinacia RPi + HackRF 2) signal z druzic sa dostane na rovnaku uroven. Hlavne to druhe sposobi, ze prijimac "uvidi" viac veci a tym padom sa nebude dat zmiast.
Ad "na Nexus/Nokia to nešlo" - a nemá to nějakou souvislost s A-GPS, tedy tím, že u naprosté většiny novějších mobilů se kombinuje GPS signál s pozičními informacemi BTS?
Primárně to vzniklo kvůli rychlejšímu prvotnímu vyhledání polohy atd., nicméně docela by mne zajímalo, co podobný chipset udělá, pokud se signál GPS dostane s daty GSM do zásadního rozporu...
Mimochodem by tudy mohla vést jedna z cest k ochraně - minimálně může mobil při podobném rozporu poskytnout varovnou zprávu...
a-gps nema s bts nic spolecnyho ... a-gps === gpska si stahne aktualni intomace, na ktery by jinak musela cekat v nejhorsim az 15 minut z internetu. To je totiz presne ten cas, nez se GPSka po delsim vypnuti lockne. Ceka na tyhle data. Vetsinou je to min, pokud se GPSka pouziva pravidelne, nepotrebuje tu kompletni sadu.
Má a nemá. Zaprvé je možné v rámci A-GPS dat poslat do přijímače přibližnou počáteční polohu na základě buňkové sítě pro rychlejší TtFF, za druhé se můžete omezit jen na almanach a efemeridy dodat jen pro satelity, které jsou nebo brzo budou viditelné a omezit množství přenesených dat.
Co možná předřečník myslel je SUPL (secure user plane location), kde se dají poskytnout i odhady vzdáleností a změn polohy satelitů a jejich výběr. Mimochodem, nemusí to jít ani přes datové připojení, data může poskytovat přímo signalizace v buňkové síti.
Ten nesoulad byl asi myšlen mezi polohou určenou buňkovou sítí resp. pomoci WiFi AP a GPS, která tvrdí, že jste desítky či stovky kilometrů jinde. Polohu dle 1 WiFi AP asi bude z hlediska GPS ignorovat (protože může jít o přenosný přístupový bod, který je registrovaný s polohou úplně jinde), informaci o státu a operátorovi dle buňkové sítě by mohl brát v potaz. Určení polohy prostřednictvím LTE sítě pomocí technik OTDOA/UTDOA (!) by naopak mohl přikládat dost velkou váhu. Ale na útoky typu "změníme polohu o desítky až stovky metrů" to asi vliv mít nebude.
Nebylo by to tak složité. GPS má už teď několik kanálů s různou úrovní přesnosti a šifrování, tak by se k nešifrovanému veřejnému kanálu přidal šifrovaný veřejný kanál, stávající zařízení to nijak neovlivní. Otázka je, jestli to americké Ministerstvo obrany bude chtít udělat, protože tím sebere jednu z výhod komerčního šifrovaného kanálu.
HackRF One? Nojo, na GPS to asi stačí. 1 MHz až 6 GHz... hezky. 8bit I a Q... no nic moc, na lov v éteru používají mlsouni aspoň 12 bitů. 20 MSps... na základní blbnutí proč ne, ale na příjem DVB-T/T2 je to asi málo... ale koho to trápí :-) Jako alternativa RTL-SDR je to asi kvalitnější, určitě šířka pásma i vzorkovací rychlost jsou o ligu jinde.
Jo a mimochodem RAIM :
https://gssc.esa.int/navipedia/index.php/RAIM
https://en.wikipedia.org/wiki/Receiver_autonomous_integrity_monitoring
Konkrétně jsem to potkal u uBlox modulů LEA/NEO M8T:
https://www.u-blox.com/sites/default/files/products/documents/u-blox8-M8_ReceiverDescrProtSpec_%28UBX-13003221%29_Public.pdf
(hledejte klíčová slova RAIM, spoofing, multi-GNSS)
Všelijaká další dokumentace k u-Blox m8t, často zajímavě pojmenovaná ale bohužel spíš řidká:
https://www.u-blox.com/en/product/neolea-m8t-series#tab-documentation-resources
Konkrétně PDFko ohledně anti-jamming se našeho problému netýká (přestože je taky zajímavé.)
Bohužel RAIM a multi-GNSS provoz přijímačů u-Blox nejsou moc podrobně popsány. Ne v obecné/koncepční rovině, něco se dá dovodit z formátu relevantních zpráv v protokolech NMEA a UBX. V zásadě RAIM funguje na bázi "outlier rejection" = vyloučí družice, které "nezapadají do mozaiky", a je možné, že při multi-GNSS provozu (každá konstalace se počítá zvlášť) to moc neuvažuje ověřování "řešení" mezi konstalacemi navzájem, resp. že by RAIM dokázal vyloučit pár satelitů i v konstalaci, kde "lháři převáží". Krátká kapitolka o anti-spoofingu jasně říká, že funguje na bázi sledování konzistence údajů v čase, že je třeba aby přijímač nastartoval se zdravým legitimním signálem, a že pokud přijímač po startu vidí rovnou podvržený signál, tak má mnohem menší šanci ho vyloučit jako vadný. Tzn. základní anti-spoofing nezávisí na multi-GNSS provozu.
Obecně to vážně vypadá, že nejlepší obranou je sledování konzistence přijímaných dat v čase a prostoru. Což se snáz zařídí u jmenovitě stacionární GPSky s kvalitním (a žravým, protože vytápěným) oscilátorem, která je třeba obecně optimalizovaná pro časovací použití, než u mobilního přijímače, který je optimalizovaný na spotřebu a jistý (omezený) pohyb v prostoru je jeho denním chlebíčkem...
A "správný" způsob jak zmást chytrý a "obrněný" GPS přijímač, je začít s podvrhem na správných datech, tzn. "napodobit skutečnou konstalaci na obloze", a následně se od ní odchýlit. Což zase omezuje možnosti, jak daleko a jak rychle se lze s podvrhem odchýlit :-)
Existují hloupé i nepatrně chytřejší repeatery.
Hloupý repeater je zesilovač s pevně nastaveným ziskem (třeba i s možností ručního nastavení zisku), s příjmovou anténou na střeše a vysílací anténou v uzavřeném prostoru, který potřebujete ozářit. Asi by to šlo i ubastlit jako zakázkový TV zesilovač a k němu nějaké anténky.
Chytřejší repeater je totéž s AGC a s omezením na maximální vysílanou úroveň a třeba ještě s nějakým digi managementem. Chytřejší repeater se dokáže ubránit zavazbení, pokud někdo "otevře vrata hangáru" apod.
Zavazbený repeater = dokonalá rušička. Asi proto jsou u nás tuším šmahem nelegální.
V prostoru, který je ozářený repeaterem, hlásí přijímače jedinou polohu: polohu příjmové antény repeateru.
Pokud byste repeaterem nasvítil tunel, docházelo by na přijímačích k zajímavým jevům při vjezdu a výjezdu do/z tunelu (tím myslím pokud to bude fungovat, tzn. pokud nedojde k zavazbení).
Sebelepší repeater (a kovové objekty v ozářeném prostoru) samozřejmě zhoršují kvalitu příjmu.
Na repeatery se ptají vývojová a servisní pracoviště firem, které řeší navigační přijímače, a pak operátoři "flotil vozidel parkovaných pod střechou" - záchranky, hasiči.
A souhlasím, že napadnout nehlídanou anténu repeateru někde na kopci nad tunelem by bylo jistě zábavné :-) a zřejmě i dost neškodné. V tunelu těžko někoho zmatete podvrhem GPS souřadnic.
Ono je otázka jaká navigace a co používala. Některé navigace při výpadku signálu používají poslední známý směr a rychlost, jaká byla změřena při vjezdu do tunelu a výpadek vyhlásí jen mimo místa, kde je zřejmý. Jiné použijí i data z inerciálních senzorů (akcelerometr, gyroskop, +kompas). Navigace, zabudované v autě navíc mají přístup k OBDII sběrnici a mohou brát data z dodatečných senzorů (rychlost vozidla, natočení volantu, atd.) a poskytovat tak ještě přesnější výsledek. Takže si ani nemusíte všimnout, že satelity data nepředávají a navigace o tom nemusí teoreticky informovat. Jinak by se daly použít jiné mechanismy určení polohy, typicky využívané v rámci indoor navigation, které také mohou polohu poskytovat i bez GNSS - Bluetooth, (WiFi,) buňková síť uvnitř v tunelu, atd.
... prakticky kazda auto navigace pri vypadku signalu ukazuje predpokladanou polohu a to snad skorem odjakziva, ale stejne tak indikuje, ze to je odhad, kterej nemusi odpovidat realite (trebas tak, ze zmeni obraz na cernobilej). Zadny dalsi informace z auta si to nebere, protoze je to nesmysl, kterej by na vysledku nic nezmenil. Nebo si jako myslis, ze to auto vi jak rychle jede? Vi prdlajs, a kdyz tak prave z GPS. To co ukazuje rucicka je ... umyslne podhodnocenej (protoze legislativa) odhad = vzdy to ukazuje vic, nez skutecne jedes. Protoze realita se meni v zavislosti na pouzitych gumach, jejich opotrebeni, atd atd. A to klidne v rozpalu 10km/h.
Podhodnocení se dá započíst a kvalifikovaný odhad na základě dat poskytovaných na OBD sběrnici je přesnější než když budu brát okamžitou rychlost vjezdu do tunelu. Samozřejmě to má smysl primárně u zabudovaných autonavigací, většina uživatelů si nebude připojovat OBD-II BT dongle kvůli lepší navigaci.
Kalibraci rychloměru lze provádět v době, kdy jsou data z GPS dostupná. GPS samotná také nemusí být zcela co do rychlosti přesná; a z popisu NMEA0183 si dodnes nejsem úplně jistý, jestli rychlost reportovaná GPS ve VTG a RMC větách bere v úvahu stoupání/klesání nebo ne (můj předpoklad je, že ne).
Mám jako navigaci Android aplikaci, která sice není připojena k OBDII sběrnici, ale v tunelu se jen přepne do nočního režimu a žádným jiným způsobem ztrátu GPS signálu během jízdy 2km tunelem neindikuje.
Tady: http://insidegnss.com/auto/novdec13-YONG-LI.pdf a tady: https://www.slideshare.net/paller/carphonesensorfusion máte nějaké ukázky cca 5 let zpátky jak se to dá dělat, výrobci to určitě zabudovali (dají se najít i US patenty z 90. let a články kolem roku 2006). Původní článek kde bylo využití dat z OBD v konkrétní navigaci konkrétního výrobce se mi nedaří teď na rychlo dohledat, je to tak rok až dva zpět, co jsem ho četl. Možná to bylo v souvislosti s určením polohy pro eCall a ne se samotnou navigací nebo to byl nějaký reklamní materiál.
OBD poskytuje otáčky převodovky, takže GPS se nemusí spoléhat na rychlost vypočtenou autem, může si sama vypočíst poměr rychlosti (z GPS) k otáčkám (z OBD) a podle toho počítat rychlost v tunelu. Některé OBD poskytují i otáčky jednotlivých kol (ze senzorů ABS), pak může taková navigace počítat i směr.
Zdravím,
pokud by měl někdo zájem si tímto fyzicky pohrát, nabízím (nerozdávám, umožním přístup na) nějaké hračky - třeba GNSS přijímač s možností příjmu všech signálů, tj. civilních i autorizovaných:
Příznivce navigačního systému ze země vycházejícího slunce musím zklamat, potřeba využít QZSS u nás dosud nenastala.
K dispozici by pak dále byla vysoce stabilní reference 10 MHz z Cs hodin, na níž lze zavěsit přijímač nebo i SDR.
SDR ani RPi (zatím) nemám...
Á jasně, úplně vidím jak se mě celou cestu někdo drží do 50ti metrů (uvedeno v článku: "dařilo se ovlivňovat do odstupu 50 metrů").
Ad přesnost hodin: NENÍ třeba mít v autě hodiny přesnější než má to RPičko (které si je může LTEčkem prát z NTP s přesností velmi slušnou; totéž dělá i ten mobil, kromě toho že navigační soft nejspíš čas průměruje ze signálu GPSky). Podstatné je, zda časové značky falešného signálu nějak významně vybočují mimo rozsah časových značek, přijímaných ze skutečných satelitů, a jak v čase "plave" vypočtená vzdálenost tohoto vysílače od přijímače. Ze vzájemného časového posunu přijímaných signálů (které dostávají časová razítka z palubních atomových hodin satelitů) se totiž zjišťuje vzdálenost přijímače od jednotlivých satelitů, a pokud posun značek falešného vysílače podezřele kolísá, není nic jednoduššího než jej ignorovat a tím útok zmařit.
Navíc i sám přijímač vyhodnocuje validitu fixu, a pokud přijímaná data jeho algoritmy vyhodnotí jako nedávající smysl, nahodí do NMEA datagramu příznak "NEVALIDNÍ FIX". Např. TomTom tuhle situaci moc pěkně indikuje zastavením vykreslování mapy a přechodem do monochromního (šedého) režimu zobrazení mapového výřezu.
A pokud řidič není úplně dementní mimoň (což je bohužel až zarážející procento, viz skoky aut ze zrušených mostů, do rybníků, a podobně), během pár sekund přijde na to, že se s navigací něco děje a začne to řešit.
Ze ty netusis jak to GPS funguje? Jednak ty hodiny tech satelitu sou o par radu presnejsi nez NTP, druhak prave ten castovej udaj a jeho posun je ta informace, ze ktery se vypocitava poloha. A zatreti, ty se vubec nemusis tvarit jako falesnej satelit, protoze jak uz pisu asi po dvacaty, GPS (a i ostatni) predpoklada pozemni stanice. A ty si takovou klidne muzes koupit (jen to asi nebudes chtit platit).
To ze podobny ptakoviny jsou v pripade rizeni auta ucinny jen na kreteny je samozrejme fakt, ale tech na silnicich je neurekom.
Re: Ad přesnost hodin:
Výrobci časoměrných GPS obvykle udávají ve specifikacích přesnost proti UTC lepší než cca 100 ns - u svých lepších modelů s výstupem PPS a třeba i 10 MHz (nejlépe navzájem fázově synchronními). Reálná přesnost závěsu GPS přijímače na družicích je spíš v nízkých desítkách ns. Vemte si že za nanosekundu uletí nosná GPS ve vakuu a ve vzduchu asi 30 cm. GPS přijímač má ve svém srdci časovou základnu, která z principu své funkce má k dispozici takto přesný čas, odvozený ze satelitních signálů - ty vnější výstupy jdou přímo z této interní časové základny (oscilátor s děličkou).
Přes NTP na nezatíženém lokálním ethernetu (nejlíp přímý propoj "kříženým kabelem") dosáhnete přesnost tak na 20-50 mikrosekund, end to end, ntpd to ntpd, na Linuxu na holém slušně vychovaném PC hardwaru.
Když si vezmete round-trip a jeho kolísání na LTE, tak je otázka, jakou přesnost by plnohodnotný ntpd dokázal na takovém médiu dosáhnout. Osobně bych odhadoval v jednotkách milisekund nebo spíš horší.
"Zavěsit přesný zdroj PPS a 10 MHz na NTP" - to je relativně častý požadavek zákazníků, a dost těžko se vysvětluje, že to nakonec nějak jde, ale přesnost bude každopádně o pár řádů horší, než má přímý příjem GPS.
Otázkou je, jak je to s časováním v LTE-A multi-cell MIMO. V debatách ohledně PTP se tuším mluví o požadavku na přesnost fázové synchronizace základnových vysílačů na úrovni cca 1 us. Což je o řád nebo dva horší než GPS, ale už to není tak daleko. Spíš ale váhám, jestli takhle přesný absolutní čas má k dispozici taky demodulátor v MT a pokud ano, tak jestli se dá použít k "jemnému usazení" ToD informace přijaté over NTP over IP. Odhadem spíš nikoli. Resp. zda se dá "takt referenčních hodin" (PPS?) vytáhnout z LTE demodulátoru v nějakém mobilu nebo modemu do externího zařízení (SDR podvrhátoru). Pravděpodobně nikoli. Což nevylučuje teoretickou možnost, postavit si na SDRku ještě taky přijímač LTE, a hodiny si extrahovat po svém :-) Možná by k tomu stačilo dekódovat jednu-dvě spodní vrstvy framingu nad PHY. Až na to že samotné PHY je tuším nějaké OFDM... A pokud nemáte informaci o poloze (odkud? no z GPS!), tak budete těžko post-kompenzovat dopplerovské posuvy za pohybu...
Se zbytkem Vašeho příspěvku zcela souhlasím :-)
Máte dost malou představivost.
Jste bohatý podnikatel a jedete na nějaké jednání, výstavu, mistrovství světa nebo konferenci třebas v Mexiku. Přistanete v Mexico City, na letišti si zajdete do Hertzu a vyzvednete si zarezervovaný vůz. Do navigace zadáte adresu hotelu a jedete. No a ta vás zavede do nějaké zapadlé uličky. Najednou je před vámi dodávka, za vámi dodávka. Než se nadějete, tak vám klepe chlap pistolí na okénko. Tak otevřete, dostanete přes hlavu pytel a další z borců jen sáhne pod blatník vašeho auta a vezme tu krabičku, díky které vás navigace dovedla na místo přepadení.
Tak si to shrňme:
1. Dosah 50 metrů je zcela dostatečný, když je vysílač přímo v autě.
2. Jste ve městě, které neznáte - těžko tedy posoudíte, zda jedete dobře.
3. Jste ve státě s obrovskou kriminalitou (desítky vražd denně, stovky loupežných přepadení), takže je naprosto běžné si půjčit auto a jezdit sám. Sednout do neznámého taxíku je tam riziko.
4. Díky rezervaci v půjčovně aut, ke které mají přístup i "kriminální živly", o vás ví dopředu a mohli si proklepnout, zda jim za to stojíte.
5. Je to zrovna ten typ města, kde se stísněné nebezpečné uličky potkávají s rušnými ulicemi. Takže není nutné vás půl hodiny navigovat do okrajové čtvrti. Na zjištění, že je asi něco špatně, budete mít vteřiny.
6. Zrovna v Mexiku jsou z minulého století známé případy, kdy parta kriminálníků měla vytištěné vlastní upravené mapy, které pak v autopůjčovně dali vytipované oběti. Ta jela podle podvržené mapy a dostala se tam, kam neměla. GPS jim to zkomplikovala, ale jak se ukazuje, tak jim možná zase svitla naděje. Pokud to tedy už nějakou dobu nepoužívají - oni se tam bohatí lidé ztrácí tak nějak pořád a policie v polovině případů ani nepřijde na to kdy, kde a jak. Prostě se někde za městem najde vykradený vrak auta z půjčovky a nikdo neví, jak se tam dostal a kde je majitel.
7. Některým z nás hází klacky pod nohy srovnání s naší kriminalitou. Vidíme ty naše kriminálníky. Jenže v Mexiku operují i gangy, které mají vyšší rozpočet než celá Policie ČR. Ty největší pak trumfnou i rozpočet naší armády. Mají prostředky, mají zdroje, mají zájem. A s ohledem na to, že tam ročně umírají desítky tisíc lidí, tak je zjevné, že se s tím nepářou.
Jinými slovy - v ČR tohle nebude představovat žádné větší nebezpečí. Ale jsou místa na světě, kde je to průser.
Mas v tom nakej hokej, kdyz sem bohatej podnikatel co jede na jednani/vystavu/... tak me u meho soukromeho tryskace na letisti vyzvedne limuzina s ridicem a barem. Uz jen proto, ze nemam cas se zaobirat hledanim toho, kam a kudy ze to mam vlastne jet. Protoze se pripravuju trebas na to jednani a hodina myho casu stoji par tisic $$$ kdyz malo.
A pokud bych nejakym nedopatrenim chtel cestovat do zemi jako je Mexiko, tak se da prepokladat, ze limuzinu bude doprovazet 50 pozuby ozbrojenych kontraktoru.
To jste nezaměstnaný nebo důchodce? Znáte vůbec hodnotu peněz? A znáte ceny tryskáčů a bodyguardů? Umíte si to "hodina stojí pár tisíc $$$" vůbec představit? I kdyby to byl jen 1000 USD, tak to znamená měsíční příjem přes 3 miliony Kč. Takže někdo, kdo si měsíčně vydělá jen půl milionu Kč je podle vás socka? Proboha v jakých příjmových relacích žijete vy?
Karle, psal jste v puvodnim prispevku o bohatem podnikateli. V situaci, kdy tady na rootu lidi do prace nechtej vstavat do prace za min nez 250k mesicne nemuzete myslet vazne ze bohaty podnikatel vydelava jenom 500k mesicne. Ta story co jste popsal je hotovy Sicario 2. Jet do rizikovych zemi jako Mexiko, Brazilie nebo nekam do Afriky je vzdy o zhodnoceni rizik a jejich mitigaci. Pokud jste bohaty podnikatel, vydelavate dostatecne na to aby jste si zvazil jestli v rizikove zemi nepredstavujete cil a jestli extra naklady na zabezpeceni vasi bezpecnosti jsou zapotrebi nebo ne. Unest vas muzou jenom proto ze jste turista. Ale proc to delat takhle komplikovane s fejkovanim gps kdyz vas muzou unest primo z ulice? To fejkovani gps signalu ma urcite potencial, ale jako prostredek k unosum ho nevidim.
Jenže problém je právě v tom, že pokud bude technika pro únos s fake GPS dostupná levně, tak její nasazení bude dávat smysl už pro únos toho podnikatele s příjmem 250-500k CZK měsíčně a dosažitelným výkupným či lupem v jednotkách miliónů korun (resp stovkách tisíc dolarů).
Co si budeme namlouvat, i zločin se ve výsledku řídí ekonomickými zákony a pokud by podobný únos vyžadoval velké výdaje a dlouhou přípravu, tak to nebude dávat smysl mimo pár opravdu extrémně bohatých lidí (a ti se zase často budou skutečně chránit jinak). Ale pokud náklady klesnou, tak okamžitě rozsah zajímavých cílů narůstá řádově...
Ehm ... pokud se budu zaobirat falsovanim GPS, tak se uplne stejne umim zaobirat tim, jak to sundat. A jelikoz ten naramek ve finale musi nejak s necim komunikovat, nejspis pres mobilni sit, tak si muzu rovnou vyrobit falesnej komunikator, kterej bude proste posilat info, ze sedim doma naprdeli.
Tak on ten clanek nezminuje jeden dulezitej detail, toto funguje ve mestech, ktery maji pravidelnou sit
http://geoffboeing.com/2018/07/city-street-orientations-world/
a mrknete napr na Chicago, v Bostonu uz by to bylo o poznani slozitejsi
a ted se podivejme napr na CR :)
Tohle už jsem u služebáku řešil, pomocí GPS rušičky. Jen jsem ji vždy zapínal při jízdě tunelem, aby to vypadalo že GPS tam signál ztratila a už se nechytla. A zapínal jsem ji téměř při každém průjezdu tunelem, jen jsem ji ve většině případů zase vypnul deset až patnáct minut po vyjetí z tunelu. No a výjimečně běžela i pár hodin v kuse :-)
Anténa je jen jedna, ale do ní jde v reálu nebo v tomto vygenerovaném případě složený signál ze všech satelitů. Opravdu velice zjednodušeně řečeno si to představte tak, že třeba v autorádiu také do antény jdou všechny rozhlasové stanice a vy pak posloucháte jen jednu a televizní vysílač má také více multiplexů, které vysílá dohromady jednou anténní soustavou.
U GPS je to navíc ještě komplikovanější v tom, že ve skutečnosti vysílají všechny satelity civilní GPS na jednom kanálu, takže GPS přijímač přijímá součet ortogonálních čip sekvencí odpovídajících PRN satelitu a musí je z kanálu extrahovat.