Podhodnocení se dá započíst a kvalifikovaný odhad na základě dat poskytovaných na OBD sběrnici je přesnější než když budu brát okamžitou rychlost vjezdu do tunelu. Samozřejmě to má smysl primárně u zabudovaných autonavigací, většina uživatelů si nebude připojovat OBD-II BT dongle kvůli lepší navigaci.
Kalibraci rychloměru lze provádět v době, kdy jsou data z GPS dostupná. GPS samotná také nemusí být zcela co do rychlosti přesná; a z popisu NMEA0183 si dodnes nejsem úplně jistý, jestli rychlost reportovaná GPS ve VTG a RMC větách bere v úvahu stoupání/klesání nebo ne (můj předpoklad je, že ne).
Mám jako navigaci Android aplikaci, která sice není připojena k OBDII sběrnici, ale v tunelu se jen přepne do nočního režimu a žádným jiným způsobem ztrátu GPS signálu během jízdy 2km tunelem neindikuje.
Tady: http://insidegnss.com/auto/novdec13-YONG-LI.pdf a tady: https://www.slideshare.net/paller/carphonesensorfusion máte nějaké ukázky cca 5 let zpátky jak se to dá dělat, výrobci to určitě zabudovali (dají se najít i US patenty z 90. let a články kolem roku 2006). Původní článek kde bylo využití dat z OBD v konkrétní navigaci konkrétního výrobce se mi nedaří teď na rychlo dohledat, je to tak rok až dva zpět, co jsem ho četl. Možná to bylo v souvislosti s určením polohy pro eCall a ne se samotnou navigací nebo to byl nějaký reklamní materiál.