Nemůžu si pomoci, celé to zavání jen šikanou.
Řeknu příklad s UOOU: Původně dobrý úmysl postavit spamm (alias nevyžádaná obchodní sdělení) mimo zákon je v "Českém" podání jen směšná kravina.
Dva příklady: Pošlu mail a přijde mi bububu, že jsem to neměl dostatečně průkazně ošetřené a že jsem toho člověka oslovit neměl. Namítnu, poslal jsem jeden mail. Oni, množství nehraje roli.
Pak mi do schránky přijde "Poslední výzva před exekucí......uchráníte se jen když si od nás koupíte školení na téma exekucí". Přijde to 10x, stěžuju si a UOOU mi odpoví, že protože to je reklama sice CZ subjektu, ale odešlo to ze zahraničního serveru, tak že je to nezajímá. Hmmmmm.
A tohle?
Ale jděte.
Datové schránky jsou předražené a nefunkční monstrum, Seznam.cz by zvládl to stejné, bezpečněji a nejspíš by to i fungovalo, ale to bychom nesměli být v ČR.
Zakázku na registr aut vysoutěžila firma, co předtím snad jen tahala kabely.
Když nalila EU peníze do našich škol, tenký klient Samsung SyncMaster 930XT se přes ČMIS http://www.cmis.cz/e-shop/ do škol dodával za 10850.00Kč a přitom se v ALZA běžně prodával za bratru 5000 cena pro koncáka a od Samsungu byla nabídka na 4000. Když jsme se s firmou snažili dostat do těch výběrek, bylo nám řečeno, že o tom, kdo to vyhraje, už bylo rozhodnuto. 10x to byl rozhovor typu: a můžeme se zúčastnit Vašeho výběrového řízení? Ředitel/ka ne, vybrali jsme si firmy a nikoho dalšího nechceme. Případně ano. A můžu získat dokumentaci? Ne! Až nám jedna známá prozradila, že tam byli "provozovatelé" a politicky vysvětlili, že se to bude dělat tak a tak.
A pak by po mě někdo chtěl, abych jim věřil, že cílem těchto lidí nebude sbírání informací o nepohodlných občanech.
Řeknu to úplně bez obalu, tenhle stát ovládá mafie, zloději a hromada přisluhovačů, kteří neslouží lidem a veřejnému blahu, ale především jejich špinavým cílům. Jak vidím státního úředníka, chce se mi zvracet.
Tak kdyz tvoje firma holt dela politiku a zabyvat se tim nehodla, prestoze tim prisla o moznost zakazky a protoze se boji, ze se byrokrat bude mstit a da ji na cerny list, tak si holt bude na pristi vyberove rizeni muset pripravit tlustsi obalku. Pokud tento postoj je obecne mezi firmami rozsiren, nikdy zadne vyberove rizeni nebude jine, nez na oko a statni zakazky zustanou rodinym podnikem.
Vzdy, kdyz nekdo pripravuje zakon, tak mi naskakuje vyrazka z predstavy, kolik tam bude nedomyslenosti, kolik nedomyslenosti se tam dostane pri projednavani v parlamentu upravou textu a vselijakymi dodatky a kolik der v zakone tak vznikne, ktere pak nekdo bude vyuzivat zpusobem, ktery puvodne vubec nebyl umyslem zakona.
přijde mi, že spousta lidí nedokáže pochopit, že fyzický a internetový prostor jsou dva rozdílné světy a nelze z jednoho regulovat druhý.
Zákon z fyzického světa, byť s dobrými úmysly, přestane dávat smysl, jakmile jej přenesete do virtuálního světa (a vice versa).
Pokud chce vláda bezpečnou síť s vlastními pravidly, ať začne tahat kabely.
Hlavne, delaji se personalni cistky, vsude a kontinualne, kdyz urednik nic nevykazuje, je zrusen, on to vi a tak vykazuje, dela ze sebe duleziteho a vyviji cinnost pro cinnost, dokonce je schopen zamestnat i zname, ze jim vymysli postup.
Takze dejte na ma slova, jsou to skudci a takove je treba vyhnat, minimalne, radeji ****.
No takze nakonec to skonci tak, ze budou vezt absurdni spravni rizeni a bude se sikanovat.
Kdyz uvedl tu dopravni policii, automaticke radary se zvrhly ve vydelecny podnik, nikoho nezajima ustavni soud, nikdo nedokazuje nebezpecnost. Statistika rika, ze pres 80% domnelych prestupku, ktere vymaha police nejsou prestupky, dale kdyz se lide zacali branit, zacinaji vybirat nezakonne kauce, protoze jim to zakon umoznuje, to ze je vybiraji protizakonne zase nikdo neresi, resenim je nezaplatit, dat jim do zastava auto, tim vznikne realna skoda viz bezna cena za pujceni auta, pak spravni rizeni a v tom pozadovat kompenzaci za spatny uredni postup, asi se i soudit a mozna to dotahnout az k EU soudu ... protoze soudit se stimhle statem, ktery pak rekne, kdo z nich ma pravdu je absurdni, kdyz vetsina soudcu jsou bolsevici a jejich pojeti prava je takove, ze stat vlastni otroky a ti nemaji pravo se neceho domahat na bohu zvanem stat ... a tohle se nezmeni, dokud otroci nepovstanou se zbrani v ruce a nevyrovnaji sily ....
Rohel byl můj bývalý kolega. Věřím, že to co vyrábí, myslí a dělá dobře. Profesně je způsobilej, ostatně to máte v článku. A věřím, že ostatní jsou jen přesuny lidí z jiných odborů NBÚ. Státní zpráva lidi moc nenabírá, ale furt přesunuje, aby se zdálo, že jich někde ubývá :)
Co z toho vznikne za pár let se samozřejmě uvidí. Myšlenka mi ale přijde správná. Každej úřad má jiný, zběsile vzájmeně nekompatibilní IT, je to strašnej a nepochopitelnej bordel. Státní instituce by měly mezi sebou být schopný přes IT komunikovat a tohle k tomu snad směřuje. A co se týká narážek na to, že když chtěj mít svůj regulovanej internet, tak že si maj natáznout vlastní kabely, tak ono to není tak úplně od pravdy. Oni většinou maj intranet se svými kabely nějak decentně spojenej s venkem. Standardy státní instituce fakt potřebujou. Jinak e-government nikdy nebude a budou dál na pořadu dne takový hlouposti jako s registrem aut, nebo datovýma schránkama. Standartní řešení by třeba mohly časem pomoc.
Například z toho vznikne, že operátoři budou muset hlásit kontakt na svůj bezpečnostní tým. Vtipné je, že hlásit se bude NKCB. Takže další povinnost, z které běžné lidi nic mít nebudou.
Kdyby místo toho uzákonili, že kontakt má být v WHOIS databázi, tak by to mělo omnoho větší přínos: Kontakt tam má být už teď, jedná se globálně uznávaný adresář, přístupný je každému. Tedy samá pozitiva. Zkuste si napsat českému Telecomu. Admin i tech contact jsou nedoučitelné a na kontakt z nadřazeného rozsahu nikdo ani neodpoví. Takže se zdá, že se v lepším případě stížnosti štosují někde v zapomenutém serveru.
S úřady se to má tak. Představte si, že by se založil úřad třeba pro řešení problému psích exkrementů. Ten úřad si nejdříve musí udělat představu o celé problematice, takže obešle všechny obce, aby jim dodaly statistiky počtu registrovaných psů, odhad počtu neregistrovaných psů, počty košů na exkrementy atd. Pak to bude chtít, aby se dozvěděli, jak to řeší jinde v Evropě a ve světě, takže pár úředníků vyšlou na náročné cesty do zahraničí. Když už s takovými náklady nasbírali tolik informací, mělo by z nich něco vypadnout. Nejdřív to bude "Národní strategie boje se psími exkrementy", později příslušný zákon, který obcím určí, jak mají neposlušné pejskaře postihovat, kolik mají mít odpadkových košů, jak často je musí vyvážet atd. Zákon zamozřejmě připravý nějaký legislativní odbor, který ve skutečnosti o tvorbě zákonů zapadajících do legislativní soustavy neví prakticky nic. Cíl splněn, ale úřad existuje dál a ti úředníci si musí nějak svůj plat zasloužit, ale to není problém, protože se musí vyhodnocovat výsledky. Takže mu obce budou muset každý měsíc odeslat výkazy se statistikou nakládání se psími exkrementy. Pak samozřejmě také čtvrtletní, protože sami si to sečíst neumí a nesmí chybět ani roční, kde navíc budou i informace o registrovaných psech včetně rasy, věku a váhy. Nějaký úředník se dovtípí, že malý pes nekaká stejně velká hovínka, jako velký, tak se na toto téma nejdříve uspořádá nějaká konference a nechá se vypracovat studie. Z té vypadne nějaký vhodný spravedlivý vzorec pro výpočet poplatku za psa. Ten samozřejmě nebude pro menší psy nižší, jen pro větší psy vyšší. Pak si lidi začnou stěžovat, že když už za psy platí tolik, nemají dost košů na správných místech. Takže se zřídí odbor pro mapování nejčastějších venčísích tras pejskařů. Proběhne dlouhodobé náročné mapování a protože žijeme v 21. století a jsme moderní otevřená společnost, necháme udělat státní zakázku na dvě miliardy na vypracování informačního systému pro zadávání a zveřejnění získaných dat. Pak se ukáže, že si obce koše instalují takové, jaké se jim zlíbí, což je špatně, protože musí splňovat nějaké hygienické podmínky kvůli omezování zápachu atd. Takže se uspořádá pár konferencí a udělá výběrové řízení na jeden jednotný druh koše na psí hovínka. Pak se zjistí, že ty hovínka jsou vlastně bioodpad a je neekologické je jen tak likvidovat jako běžný komunální odpad. Takže se obcím dá povinnost je odvážet do biostanic, kde z nich budou dělat bioplyn. Jenže lidé ty hovínka dávají do kdejakých sáčků, které se pro tyto účely vyloženě nehodí. Takže je potřeba udělat pár konferencí a výběrových řízení na vhodné sáčky. Ty lidé dostanou při registraci psa zdarma, což je úžasné, protože stát jeden sáček přijde na tři koruny. Cíl splněn, ale pořád je co dělat. Počet platících pejskařů se výrazně zmenšil a hovínek všude přibývá, protože do speciálních odpakdových košů jdou dávat jen speciální sáčky. Protože nákladná reklamní kampaň vůbec nepomáhá, je třeba zakročit k přísným restrikcím. Majitelé neregistrovaných psů začínají být přísně trestáni a u těch registrovaných se odevzdávají vzorky DNA, aby se mohlo dohledat, kterému psovi které hovínko patří. Po čase se zjistí, že všechna tato opatření jsou vlastně k ničemu, protože lidi začali raději chovat prasátka, protože za ta se neplatí nic.
JJ presne tak. Nic proti nim nemam, nikdy jsem s tim uradem neprisel do styku ale ... Ten urad si sam pro sebe napise zakon ve kterem definuje svoje odpovednosti a kompetence. No jak asi tohle muze dopadnout? Myslim, ze jejich primarnim cilem neni nejake HADOPI - spis bych to videl na par teplych fleku pro par znamych a hlavne vysat co nejvice penez ze statniho rozpoctu.
PS: vite, ze soucasna odpovedna pravicova vlada investuje o 10% vice penez nez ta predchozi?
Ve skutečnosti je to tak, že obyvatelům se nelíbí (a já se mezi ně počítám), že sídliště je plné h.. od psů. Tak se tam dají koše, protože nemalá část lidí to po svém psu uklidí a zbytek holt jednou za čas objede někdo a ty h.. vysbírá. Tohle ovšem něco stojí a samospráva to od lidí musí nějak dostat zpět. Vaše povídačky jsou pitomost, je vidět, že chcete nakydat špínu na každého úředníka.
Psí exkrementy jsem vzal jen jako náhodný příklad, alegorii. Když kdysi v jedné malé obci dali do vyhlášky zákaz vstupu úředníků pod hrozbou pokuty, udělali tak jako reakci na stav, kdy státní správa nekontrolovaně nabobtnala a úředníci začali obce zaplavovat hromadami podobných dotazníků a výkazů, takže už to začalo vlastní chod obce ohrožovat.
O cestách do zahraničí se píše přímo v tomto článku. Kvalita tvorby zákonů u nás je kapitola sama pro sebe (viz prezidentské volby, prasetem - se rozumí zvíře druhu prase...). Formuláře statistického úřadu jsou také k pokukání a s těmi čtvrtletními výkazy nepřeháním. Různých akcí státní správy a EU už jsem viděl také dost na to, abych si o nich myslel svoje. O zakázkách v IT raději vůbec nemluvě.
Určitě nechci házet špínu na každého úředníka. Ale státní správa má mít přesně definované úkoly, které se od ní vyžadují, a nesmí si svévolně přidávat další.
Tou obcí zřejmě myslíte Jindřichovice pod smrkem. Bylo to od ní hezké gesto, které ovšem trochu kalí skutečnost, že si tato obec pořídila větrné elektrárny s výraznou finanční pomocí od státu (více viz zde: http://hn.ihned.cz/c1-14047500-elektrarny-vydelaji-obci-miliony-diky-statni-pomoci a tady: http://neviditelnypes.lidovky.cz/p_spolecnost.asp?r=p_spolecnost&c=A060314_183723_p_spolecnost_wag). A podle tvrzení v některých diskusích (to už jsem líný dohledat) měl dotyčný starosta podíl ve firmě, jež ty elektrárny zaváděla.
Jistě, stát se ve spoustě věcí angažuje nadmíru, je ale dost pokrytecké to na jedné straně kritizovat a na druhé od téhož státu brát plnými hrstmi peníze (to se možná brzy změní, ale pouze kvůli tomu, že už nebude z čeho dávat - to by však byla diskuse na samostatný článek).
Navíc je třeba si uvědomit, že nejnižší úředníci si tohle sami nevymýšlejí - rozhodně nestojí o to, přidělávat si práci. Skutečný problém představují stále se množící předpisy a nařízení. A ty pocházejí z parlamentu, případně z ministerstev a aby toho nebylo málo, ještě se do toho míchají předpisy a nařízení z EU. A je jasné, že když se spojí dva úřední bordely (ten náš a unijní), tak výsledný bordel se nejenom sečte, ale přinejmenším znásobí.
Hodně "pomohlo" také zrušení okresních úřadů v roce 2002. Z cca 80 okresních úřadů vzniklo skoro 200 obcí "třetího typu", což samozřejmě znamenalo zvýšení počtu úředníků (statisticky ovšem ne, protože noví úředníci se již nevykazují jako zaměstnanci státu, ale obcí).
Takže to začalo už za "křišťála" Grosse (to ještě byl mistr vnitra, premiérem a následně geniálním investorem se stal až později)a jeho následníci to dál mrví bez ohledu na politický původ. Ostatně byrokracii u nás má tradici už ze starého Rakouska (a vlastně již z dob Marie Terezie), při studiu regionálních dějin občas narazíte na kauzy, které se táhly desítky let, než to úřední mašinérie vyřídila. Takže nic nového, jen dnes díky IT a rychlým komunikacím lze objem "byrooperací" mnohonásobně zvýšit) oproti době pergamenu a husích brků.
Záležitost je to složitá a asi nemá žádné dobré řešení - viz vtip o světlu na konci tunelu, kdy strojvedoucí vidí tři blbce na kolejích (jenže ti blbci jsme my všichni).
Myslím, že starému Rakousku křivdíte. Po vyrovnání měla ministerstva v rakouské části v průměru přibližně sto zaměstnanců - od vrátného přes poslíčky po ministra. Velká část obyvatelstva monarchie nikdy nemusela přijít do styku se státními úřady.
I za První republiky byli státní úředníci na jiné úrovni. Známý mi třeba vyprávěl, jak si prohlížel v archivu ročenku jednoho vodohospodářského úřadu. Byla to krásná tlustě vázaná kniha, kde bylo popsáno vše, co ten úřad během roku vykonal. V té době se zrovna budovala Brněnská přehrada, takže dotyční úředníci běhali v terénu, vyměřovali, počítali, za všechna svá rozhodnutí se mohli postavit a pak o tom ještě byli schopni sepsat knihu.
Jo, s tím starým Rakouskem je to taková fáma, kterou si snad vymysleli bolševici a vymývali s tím mozky. Jasně, proti třeba USA, GB, Francii nebo Skandinávii bylo Rakousko tuhé a těžkopádné, ale pořád bylo o řády míň byrokratické proti bolšánům nebo dnešku.
Cituju: A teď vedle tohoto našeho, českého, demokratického ministerstva vnitra postavme rakouské zpátečnické policejní ministerstvo dejme tomu v roce 1815, když už se Evropa ocitla na počátku klidnějšího období. Na rakouském policejním ministerstvu ve Vídni zaměstnáno - 12 úředníků. Plus 13 cenzorů. Policejní ministerstvo přitom vedlo evidenci obyvatelstva, poskytovalo pasovou službu, mělo zaměstnanecký a židovský referát. (z článku http://www.rozhlas.cz/toulky/vysila_praha/_zprava/684403)
Jinak díky za Váš úvodní příspěk, parádní! Kéž by to nebylo tak pravdivé...
Odpovědět se dá citací ze stejného článku:
Na venkově, kde nadále žily takřka čtyři pětiny obyvatelstva, bezpečnostní složky (tedy četnictvo) ještě neexistovaly, a to až do poloviny 19. století, takže tam základní strážní, pořádkovou a protipožární službu nadále vykonávali hlavně ponocní s halapartnami.
Z toho předpokládám, že venkov a (podrobná) evidence obyvatelstva, nebo pasová služba byly věci, které o sobě navzájem ani nevědely. Z toho tedy vyplývá, že běžný člověk, který pracoval 12 hodin denně ve fabrice nebo 14 hodin denně na poli opravdu nevytěžoval úředníky a úředníci zase neotravovali jeho. A pro těch pár movitých stačilo málo úředníků, takže byrokracie byla jevem spíše individuálním (přičemž jedno individuum klidně vydalo za celý dnešní úřad), než plošným.
A? Já ten článek znám, proto jsem ho dohledal a odkázal. Netvrdím, že Rakousko = všechno dobře a teď = všechno špatně. Ale na spoustu věcí tehdy stačila samospráva, profesní organizace atd. Stačily by i teď, rozhodně výkon/spotřeba je u dnešního státu tragický a dál nás zadlužuje. A nechat psát úředníky další zákony, kterýma si uzákoní židli a přisajou sebe a kamarádíčky k penězovodu, to je hovadina. Jak říkal krvavý pes vólstrýtu Ronald Reagan, dej mu pámbu nebe: Government is not the solution to our problem; government is the problem.
>Formuláře statistického úřadu jsou také k pokukání a s těmi čtvrtletními výkazy nepřeháním.
Nedivte se. Ja se tam kdysi zajimal o praci a pri pohovoru jsem ziskal pocit, ze tam musi byt smrtelna nuda. Kamos, ktery tehdy take hledal, tam pak nastoupil a vydrzel snad jen cast zkusebni doby, protoze, jak jsem predpokladal, nuda tam byla opravdu smrtelna. Totalni konec intelektu.
Ty ses fakt lopata ... protoze i tupec vi, ze papirovani spojeni s poplatkama za cokla (a nejen za nej samo) stoji vic, nez kolik se za ty cokly vybere, takze kdyby mesto nevybiralo nic a ty hovna uklizelo, vyjde to levnejs. Protoze kdyz vemu takovy prumerny mesto, tak se tam psima hovnama zaobira aspon 5 uredniku a to je min 200 000 mesicne. Vazne bych chtel videt, jak pejskari zaplatej mesicne 1/2Mega (protoze je jeste taky treba zaplatit toho metare a jeho "techniku" ...).
Takze kdyby mesto nakoupilo lopaty a kostata, a nabidlo bezdomacum ze jim daj litr tejdne, maj uklid prakticky zadara a bez papirovani, ze.
V průměrném stotisícovém městě, bych hádal, že se tím v průměru zabývá tak půl úředníka. (to je 5 úředníků, kteří mají na práci ještě 9 dalších nesouvisejících věcí.) Naopak ten metař se tím bude zabývat celou pracovní dobu. Psa má podle statistik každý desátý člověk. To znamená v našem měste 10 000 psů, pokud bude alespoň polovina řádně placená tak 100kč za měsíc za psa zaplatí i toho vašeho 1/2 Mega.
V "neprůměrné" Olomouci (99529 obyvatel --http://www.czso.cz/csu/2012edicniplan.nsf/t/00002BD91A/$File/13011203.pdf)
Obsahuje telefonní seznam magistrátu 722 jmen (http://www.olomouc.eu/administrace/action/telseznam_export.php)
Tzn na jednoho úředníka s telefonem připadá 137 obyvatel.
Jestliže 5 úředníků má podle vás na starosti 10 věcí, tak 722 úředníků v Olomouci tedy řeší 1400 věcí??? :-D Zajímal by mě tedy seznam.
To samozřejmě není všechno, Olomouc je krajské město, Olomoucký kraj má 640tis. obyvatel a o jejich "blaho" se stará nad rámec městských úřadů ještě dalších 508 úředníků (údaj k 31.12.2011 http://www.kr-olomoucky.cz/clanky/dokumenty/1425/vz-2011-www.pdf).
;-)
Vase analyza neni spatna, ale opomnel jste potrebu zrizeni specialniho vyzkumneho ustavu (i kdyz dnes by se to asi jmenovalo jinak). Do toho by povereny zrizenec z kazde obce zasilal nahodne vybrane vzorky, z nichz by byly urceny dulezite parametry, jako prumerna hmotnost, aby bylo mozno nalezite dimenzovat okresni biostanice na zpracovani prich hoven.
Problem s certifikatmi je nieco, co sa len tak nevyriesi. Je to single point of failure.
Nejaky urad s tym nic neurobi. Podla mna s tym nikto nic neurobi.
To iste plati aj v beznom zivote. Ako mi niekto zaruci, ze je to naozaj podpis toho daneho cloveka? Nijako. Nieco ako zarucene pravy podpis neexistuje a existovat asi ani nebude.
Takisto pri certifikate len tak nezistim, ci je platny a nesfalsovany.
Rozhodně o další důvod navíc, proč se schovávat za šifrovaným spojením ústící někde mimo EU.
Chci vidět jak nařídí, že na odchozí datové spojení z ČR je potřeba zvláštní povolení a všechny příchozí packety musí být řádně procleny :-D Jestli budou fungovat jako UOOU, tak data do kterých se nedostanou v rámci naší geografické polohy je pak poněkud přestanou zajímat.
http://www.internoc24.com/
VPS v Turecku nebo třeba v Rusku
- Platby BitCoinama
- Platby PaySafe kartama (koupíte u benzínky)
....
A jestli mám co skrývat?
No bohužel ne, ale to je fuk.
„Kdo ponese právní zodpovědnost za to, že jste nemohl podat daňové přiznání? Bude to vaše vina? Vina státu? Nebo datové schránky, u kterých je platná fikce doručení. Co když budou týden mimo provoz?“
Že by to bylo úplně stejné, jako kdyby před úřadem někdo odpálil bombu? Nebo když úřad vysaje tornádo?
„Je to jako v silniční dopravě.“
Hele, co třeba rozlišovat mezi veřejnou/státní silniční infrastrukturou a sítí, kterou za své peníze provozují soukromé subjekty?
„Já si ani teď neumím technicky představit, jak bych vypnul internet (smích).“
Já ano a moc do smíchu mi není. Například by mohli za užívání počítačové sítě stanovit 20 let odnětí svobody.
Tak nevím, zda je pán tak naivní, nebo z nás dělá blbce. Z jeho abstraktního povídání nejde poznat, co vlastně chtějí dělat a jak to chtějí dělat, prostor pro případnou terorizaci (v EU a USA tolik oblíbenou) zůstává velký - stačí centrálně vydat nové ISO. Někteří tu mají jen malou fantazii. Dle jeho vyjádření nemá NCKB pravomoc někam napochodovat, o kousek dál píše, „že tam zajdeme a vyřešíme to“ (předpokládám s VUMLy), ještě o kus dál píše, že bude možno udělovat pokuty. Spojení bezpečnosti internetu (což je vzhedem k povaze inetu samo o sobě pochybný termín) s organizací typu NBÚ ve mně vyvolává divné pocity...
Nejde o bezpečnost internetu jako celku, ale o sítě důležité pro stát. Tedy sítě různých úřadů, ministerstev a institucí. Sem spadá pravomoc NCKB, jasně se to v článku píše. Nikdo nenapochoduje do Active24 a nebude jim rozkazovat. NCKB má řešit infrastrukturu kritickou pro chod státu (jsou tam zmíněny třeba Datové schránky a systém na podávání daňového přiznání).
Příliš mnoho otázek v debatě.
Proč ona osoba z NBÚ hovoří obecně? No protože konkrétně nemá zatím odpovědi, neb útvar vznikající na NBÚ ještě nevznikl a on dostal tu čest šéfovat něčemu čemu rozumí pouze v obecné rovině.
Proč NBÚ? No protože tento úřad má šikovného ředitele, který pochopil, že se chytne příležitosti jak navýšit počty úřadu o dalších 33 lidiček a ještě ho za to budou plácat po zádech.
"Bezpečnost" internetu pro státní správu je potřeba dostat pod "kontrolu". Nejde to jednoduše, protože za vším hledej peníze tedy kšeft.
Jak získat kontrolu nad internetem ve státní správě?
1) Musí se sjednotit infrastruktura. První pokusy, které již trvají několik let, hledej pod zkratkou KIVS.
2) Jakmile se sjednotí infrastruktura, lze celkem "účinně" nasadit bezpečnostní prvky sítě. Samozřejmě se dá taky snadněji "monitorovat" :-)
V současné době je infrastruktura státní správy zatím roztříštěná.
je nadevše jasné zě polityci bankéři takzvaná elita soudci atd ,jsou vystrašeni že by se vyzradilo co vše napáchaly a páchjí v naši vlasti a ským v celém světě co a jakým spůsobem rozkradly a rozkrádají a proto vložily do projektu takzv kyberzločinu veškerou moc peníze i veškeré takzvané odborníky politology,právniky vystudované na plzenských právech,a veřejnoprávní media kde nás veřejnost každodenně masírují strašením o komunysmu ,řecke,atd jen proto že vědí že tato neviditelná armáda svobody a svobodného světa nejde koupit ,zastrašit a nejde se dobrovolne podrobit vládní politice a ze je na ní nezávislá a proto bankéři a polityci se snaží pod jakoukoliv záminkou dostat toto svobodné médium pod kontrolu lstí násilím protože kontrolou si mohou zajistit nerušené vladnutí bez možnosti kontroly obyvatelstvo jakékoliv zeme a jeho lidu aniž dotyční by mohly zjistit čím se provynily,atd