Je to tak jak píšete, mimovolně jste mi vaší odpovědí dobře nahrál, děkuji...
Na jedné straně píšete, že výrobci reagují na požadavky spotřebitelů takřikajíc zezdola a na straně druhé správně říkáte, že lidi se řídí dobrým marketingem. Že prostě rádi berou to co je COOL a IN a podobně. Výrobci je ženou kupovat věci na základě marketingu a ne na základě kvality.
Takže fakticky nereagují na to, co lidé chtějí.
Oni jim říkají co MAJÍ CHTÍT! A to je setskramentskej rozdíl.
Já začínal v devadesátých letech s grafikou a animací na počítači. Tehdy to byli fakt kvalitní UNIX-ové stroje, (Silicon Graphics)kde to byla kvalita bez kompromisů. Pamatuji, kdy tuto kvalitu nahradili stroje s windowsama a byla to hrůza....
PC-čka s windowsama tyto kvalitní stroje doslova "převálcovali" agresivní marketingovou strategií a nikoliv kvalitou.
Prostě svými cenami a množstvím a agresivní strategií je doslova "vytlačili" ze světa.
To nebylo "zezdola" a už vůbec ne "na přání zákazníka" my tehdy byli velmi nešťastní ale prostě jiné cesty nebylo, ta kvalitní firma přestala pod tlakem trhu vyrábět a dělat update svého operačního systému. (IRIX).
Takže mohu srovnávat a pamatuji na rozdíl od mladších jak to celé bylo....
Takže výsledkem je, že ty windowsy jsou všude a všude jsou proto, protože jsou všude.
Ne však na přání spotřebitelů ale proto, protože jsou agresivnější.
Jak to vidíme i na příkladu jejich obchodní strategie co se týče dodávání OS do nových laptopů.