Autor má pravdu v tom, že pokud EULA popisují, že prodejce sdělí kupujícímu, jak získat refundaci za nevyužitý software - že by mu prodejce měl tento refund bez keců a prodlev umožnit.
Autor ovšem nepochopil, že nabídka ve stylu "refund za SW je nula korun, neboť naše náklady s tím spojené jsou vyšší než OEM cena software, a proto můžete vrátit celý NB a my vám vrátíme plnou kupní cenu" - je nabídka korektní, exaktní, a zákonu vyhovující. Kdyby mu rovnou řekli, že takový zásah stojí 2000 za práci servismena a za 800 že mu odečtou widle, asi by to bylo srozumitelnější, ale výsledek by byl stejný.
Mnohé věci jsou levnější, když se dělají na automatech ve vlakových množstvích - vyjmout z takto masové produkce jednu komoditu, nějak jí upravit a samostatně distribuovat, je velice nákladné - proto je NB bez software dražší a/nebo hůře vybavený, protože do té zaběhnuté výrobní linky se prostě musí udělat ruční zásah, separátně to skladovat, popisovat, přepravovat, inzerovat a prodávat, pro prodejce držet to jako další položku na skladě a v ceníku, atd. , pokud se prodají 4ks za rok tak se to nevyplatí.