> Odlepení štítku u 1 %... by mě zajímalo, proč zrovna 1 %
Nejde tu o konkrétní čísla, ale asi se shodneme, které číslo bude větší (a to výrazně).
> BTW to je takový problém ten štítek nalepit? :-)
Pokud se notebooky prodávají v krabicích... A možná nejde jen o štítek, ale i obsah HDD.
> Vstup nových subjektů na trh je velmi těžký a je potřeba dominantnímu hráči zabránit ve zneužívání svého postavení.
Proč je těžký vstup nových subjektů? Protože by nezískali dostatek zákazníků. Co se ale stane, pokud začne dominantní subjekt svoji pozici používat nějak proti svým zákazníkům? Nevytvoří náhodou právě ten prostor pro konkurenci, který ji dnes chybí?
> řešením je aspoň trošku vyvážená nabídka na trhu.
Nabídka čeho? OS, nebo notebooků?
K palivům:
> Podle dřívějších závěrů ÚOHS firmy v květnu 2001 zdražily naráz asi o korunu a ceny udržovaly do konce listopadu, přestože nákupní cena benzinu klesala. Vyloučily tak konkurenci na trhu a přiměly spotřebitele platit víc, tvrdil ÚOHS.
Pokud se jim povedlo zvýšit ceny a tím vyloučit konkurenci z trhu, gratuluji jim, jsou snad historicky první, kdo takto obrátil ekonomické zákony naruby.