Na celé věci je nejzajímavější, že Microsoft změnil podmínky:
Použitím softwaru přijímáte tyto podmínky. Pokud je nepřijímáte, software nepoužívejte. Místo toho se obraťte na prodejce nebo instalátora a zjistěte jeho zásady poskytování náhrady. Tyto zásady musíte dodržet, což může znamenat omezení vašich práv či nutnost vrátit celý systém, v němž je software instalován.
V tomto okamžiku myslím končí tahanice s výrobci, protože jediný argument proti nim byl, že se nedrží podmínek, které dodávají. Ale s novou formulací jsou z obliga, už je nic nenutí. Takže jako jedinou možnost teď vidím napadnout podmínky Microsoftu za vázaný prodej nebo nějaké monopolní praktiky. Ale samozřejmě to už je mnohem tvrdší oříšek než se soudit s prodejcem ohledně nedodržování licence. Je to smutné, ale zdá se mi, že šance s tím něco udělat opět klesly.
Samozřejmě, IANAL.
Ne tak docela. Tedy alespon ne v CR. Lze se jednoduse soudit o to, ze vyrobek nesplnuje ocekavane vlastnosti (tzn. vlastne reklamace, kdy muze zakaznik dle sveho vlastniho vyberu pozadovat vraceni penez, pricemz sam vrati produkt, a nebo slevu).
V tomto pripade jde o to, ze pokud nepotvrdim licenci, pocitac jiz nema tu funkcnost, uvedenou na fakture (je tam uveden nazev operacniho systemu, takze se ocekava, ze tam bude ten system fungovat, ze budu moct pouzit programy v tomto systemu pritomne apod.). Presne na toto jsem podal zalobu (advokat mi rekl, ze nema cenu resit nejake licence, a ze se proste jedna o obycejny reklamacni problem - nedostal jsem zbozi, ktere vyhovovalo popisu).
Detaily viz. me nejnovejsi blogove zapisky http://www.abclinuxu.cz/blog/dumblog .