Pridam jednu zkusenost meho byvaleho kolegy.
Jedna nejmenovana ceska banka se ho pokusila stahnout o poplatek za mezi statni prevod penez v cene cca 200% z prevedene castky s tim ze se jedna o standardni poplatek.
Kolega nelenil, kontaktoval urad pro orcharu spotrebitele a prinesl jim potvrzeni ze jestli to urychlene neurovnaji tak je ten urad na sve naklady zazaluje.
A ted k veci.
Bundlovani sw a hw je v Evropske unii zakazane a nasledujici soudnich rozhodnuti tomu dava za pravdu
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_refund#License_refund_cases
Zkuste tedy kontaktovat
http://ec.europa.eu/consumers/ecc/contact_en.htm
a lokalni kancelar
http://www.evropskyspotrebitel.cz/
Prestoze mi vase retorika moc nevyhovuje v tom o co se snazite vam moc fandim.
Cituji: "Bundlovani sw a hw je v Evropske unii zakazane". Tak jednoduche to urcite neni. Zakazane je nutit zakaznika, aby si k danemu vyrobku prikoupil jeste dalsi. Jenze vyrobci notebooku se s Microsoftem dohodli, ze software a hardware v notebooku je nedelitelnou soucasti toho vyrobku. Paragraf ohledne bundlovani by se dal pouzit, pokud by se aktivne ozvaly firmy souperici s Microsoftem. Treba Red Hat, SUSE nebo Canonical. Pak by soud mohl rozhodnout, ze vyrobce musi umoznit dodat HW i bez SW. Neco takoveho se ale zatim nestalo a s ohledem na silu Microsoftu se to v dohledne dobe ani nestane. Rozhodnuti odvolaciho soudu ve Francii spis ukazuje, ze soudci nejsou jednotni, jak tu situaci posuzovat.
Z hlediska uzivatelu Linuxu by bylo lepsi, kdyby bylo mozne koupit libovolny notebook bez OS. To je snad jasne kazdemu. Potiz je v tom, ze Microsoft ma spoustu nastroju, jak to uzivateli zneprijemnit. Pravni osetreni tehle situace by si mohly vynutit konkurencni firmy (ne nejake sdruzeni uzivatelu Linuxu, to je prilis mala ryba). Jenze ty firmy si to ted nechteji s Microsoftem rozhazet.
"...Pridam jednu zkusenost meho byvaleho kolegy.
Jedna nejmenovana...
http://www.evropskyspotrebitel.cz/
..."
Díky za názor a odkazy, na poslední jmenovaný pravděpodobně napíšu, díky.
No, tak na http://www.evropskyspotrebitel.cz/ psát nebudu, neboť po pozornějším přečtení úvodní strany jsem se dozvěděl, že:
"Pomůžeme ve sporu s prodejcem z jiné země EU, Norska či Islandu"
(což není náš případ)
a že
"Nezabýváme se vnitrostátními případy v rámci ČR (pomoc zde)"
(což je náš případ)
Po kliknutí na ono "zde" se otevře seznam odkazů, z nichž zřejmě relevantní bude "Sdružení českých spotřebitelů" a "Evropská komise" - tak pokud budu mít energii a čas, napíšu jim.