Vlákno názorů k článku Vrácení Windows: prohrál jsem bitvu, válka pokračuje... od Martin Dvořák - Nebylo by od věci podat žalobu, nikoliv na...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 7. 2012 16:49

    Martin Dvořák (neregistrovaný)

    Nebylo by od věci podat žalobu, nikoliv na výrobce, ale na prodejce. Je tu mnoho komentářů a mnoho balastu, ale nikod se nezmiňuje o tom, že prodej výrobku, zboží či služby nesmí být vázán na další prodej výrobku, zboží, materiálu, služby.

    V rozporu se zákonem je např. prodávat krabičku cigaret současně se zápalkami nebo se zapalovačem, můžete to přibalit jen zdarma, ale ta cena musí být naprosto stejná jako kdyby se jednalo o samotnou krabičku cigaret - viz cena na kolku.
    Neobstojí nějaké hloupé cancy o tom, že bez ohně si nezapálíte cigaretu...
    S nákupem noťasů je to naprosto stejné a zákony v ČR v tomhle nedělají vyjímku. Mimochodem, kupukete si snad vždycky např. mobilní telefon i se SIM kartou nebo chcete tvrdit, že není možné si pořídit samotnou SIM kartu bez mobilu?

    Další věc, který je zde opomíjena je ta, že za zboží , výrobky, služby odpovídá dle zákona vždy jen prodávající, nikoliv výrobce, nikoliv dodavatel, nikoliv nějaký zprostředkovatel.

    A konečně - pokud se obracíte na úřady je vhodné tak činit vždy jen písemnou formou a to doporučeně nebo mít elektronický podpis. V opačném případě by adresát mohl být drzý a neodpovědět vůbec a neporušil by tím žádný zákon. Tohle rád dělá ČTU. Setkal jsem se s případy, kdy někdo si spletl ČOI s ČTU, ČOI poctivě přeposlala mail na ČTU a ten neodpověděl, protože to nebylo v souladu se zákonem, neobtěžoval se ani napsat email adresátovi, aby svůj podnět zaslaný elektronicky doložil i papírovou formou nebo to poslal ještě jednou s el. podpisem.

    UOHS musí odpovědět do třiceti dní, totéž se týká všech ostatních úřadů, ale i prodávajících všeho možného (např. při reklamaci).

    Přichází v úvahu pouze žaloba na prodávajícího , který se musí vždy zodpovídat. Takový případ v ČR snad ještě nebyl u tohoto typu zboží a jistě by bylo zajímavé a cenné, kdyby takový soud proběhl a s výsledky by byla obeznámena veřejnost.

    Jediné schůdné řešení je tedy celý tento problém řešit soudní cestou.

    Poznámky: Dobrým a účinným nápadem, který zde zazněl, je pořídit si Notebook i s OS přes internet (např. u Alza nebo CZC) a pak to bez údání důvodu vrátit a žádat i zaplacení peněz spojených s odesláním zboží zpět k prodávajícímu.
    Pokud by tohle prodávající neuznal, pak je nesporné , že byste soudní proces vyhráli. A jak zde bylo správně napsáno, udělá - li to více lidí, bude to pro prodávající vzztyčený prst a výzva k tomu, aby změnili své zažité obchodní jednání.

  • 8. 7. 2012 9:34

    Neuvadim (neregistrovaný)

    Zdravim,

    Konecne rozumnejsi nazor. My jako zakaznici rozhodujeme co se bude prodavat. At uz to z kratkodobeho hlediska vypada jakkoliv tak z dlouhodobeho to tak vzdycky dopadlo. Urcite bych drzel palce v bitve proti prodejcum a nasledne vyrobcu. Z historie vim ze to muze i uspet (napr. kdy jsme vraceli CD kvuli prvnim ne moc povedenym ochranam proti kopirovani kdyz CD neslo prehrat v PC, atp.)

    Ovsem - pro lidi co to se svym novym notebookem mysli vazne bych doplnil, ze normalni notebook vetsinou ma i kod verze bez OS coz ovsem normalni prodejce vi (at uz se do Evropy dovazi hodne ci mene). Nechapu koho napadlo brat alza ci czc za standard, stejne tak ACER.

    Autorovi clanku bych doporucil vzdy navstivit obchod ktery dane problematice rozumi a ne ty co se za co nejnizssi cenu snazi prodat nejakou krabici.

  • 9. 7. 2012 11:33

    crysman

    "...Ovsem - pro lidi co to se svym novym notebookem mysli vazne bych doplnil, ze normalni notebook vetsinou ma i kod verze bez OS coz ovsem normalni prodejce vi (at uz se do Evropy dovazi hodne ci mene). Nechapu koho napadlo brat alza ci czc za standard, stejne tak ACER.

    Autorovi clanku bych doporucil vzdy navstivit obchod ktery dane problematice rozumi..."

    Díky za názor. Každopádně, mohl byste tedy doporučit konkrétní obchody či servery? Ať je z tohoto příspěvku i nějaký praktický přínos...

  • 9. 7. 2012 11:47

    crysman

    "Nebylo by od věci podat žalobu, nikoliv na výrobce, ale na prodejce. Je tu mnoho komentářů a mnoho balastu, ale nikod se nezmiňuje o tom, že prodej výrobku, zboží či služby nesmí být vázán na další prodej výrobku, zboží, materiálu, služby.

    V rozporu se zákonem je..."

    Díky za názor. Nepřišlo by mi ale správné takto "trestat" jen jednoho vybraného prodejce. Když už jít touto cestou, tak ne cíleně u jednoho prodejce - ten nese IMHO nejmenší podíl viny. Z toho důvodu ani já osobně "žalobu na prodejce" nezvažuju, protože tam není primární příčina problému.

    Úřadům jsem samozřejmě psal přes jejich oficiální elektronickou podatelnu - což také doporučuji všem případným zájemcům. Papírové dopisy netřeba, e-podatelna je podle mě ekvivalentní.

  • 16. 7. 2012 15:28

    Vít Šesták (v6ak)

    Začnete trestat prodej zapalovače s cigaretami a cigarety se budou samostatně prodávat za cenu cigaret se zapalovačem. (Předpokládám teda, že by po hromadném balení byla poptávka. Jinak není důvod to prodávat dohromady.) Komu to (kromě právníků) prospěje?

    Ostatně jsem tu podobný příklad již několikrát zmiňoval - Windows XP N. Nevidím jediný důvod, proč by to mělo dopadnout jinak.