Názor k článku Výuka programování – nástroje pro ilustraci činnosti mikroprocesoru od D.A.Tiger - Nemyslím, že by to byla úplně pravda. Vezměme...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 11. 2011 14:06

    D.A.Tiger

    Nemyslím, že by to byla úplně pravda. Vezměme si jako příklad tedy operační paměť : alokaci, dealokaci, stránkování a swapování stránek provádí a řídí operační systém. Lze to samozřejmě do jisté míry korigovat. viz např. C++ knihovna Loki a její alokátor paměti pro malé objekty, ale ani v tomto případě se nejedná o asm (celý alokátor je napsaný v C++ a ve výsledku přetěžuje operátory new a delete), ale o znalost principů fungování těchto operací na úrovni operačního systému, vysvětlitelnou, pochopitelnou a proveditelnou bez jediné řádky assembleru.

    Ke koňskému spřežení se můžete dostat několika způsoby :
    1) Zjistíte, zda není nějaké na blízku k mání
    2) Seženete si povoz, dva tažné koně a zapřáhnete celé spřežení.
    3) Nakoupíte si kola, oj, dřevěnou bednu, desky, kožené popruhy a koně. Stlučete dohromady vůz, nasadíte kola, zapřáhnete koně...
    4) Začnete kácet les, zabijete nějakou tu krávu, vyčiníte kůže, nařežete klády, sešijete postroj na koně ....

    Stejní to máte i s tvorbou např. desktopových aplikací - já většinou nejdřív začínám bodem 1. K bodu 4 jsem se ještě nikdy nedostal. Mimochodem, k tomu aby jste mohl ovládat końské spřežení, potřebujete vědět jak se klíží desky ve vozu, nebo loukotě v kolech? nebo jak se činí kůže? Určitě je to dobré a může se to hodit, ale myslím, že určitě ne stoprocentně nutné....