Hlavní navigace

Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Vývoj her a grafických dem pro oslavovanou i nenáviděnou platformu PC (první kroky). Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 7. 2024 6:18

    klokan

    K tomu M68000, nejde o žádnou nejasnost. V porovnání s 8088 je tu podstatný rozdíl. 8088 byl nativně 16bitové jádro se zúženou externí datovou sběrnicí. Podobný případ byl i386SX, který měl 32 bitové jádro se 16 bitovou datovou sběrnicí. Naproti tomu M68000 byl interně 16 bitová architektura. Instrukční sada, navrhnutá s cílem být "future proof", sice nabízela 32 bitové operace, ale ty byly v podstatě emulované mikrokódem a většinou kvůli tomu zabíraly dvojnásobný počet cyklů. To odstranil až 68020, který měl 32 bitové jádro.

    M68000 měl ještě jednu zvláštnost, adresová sběrnice měla sice 32 logických bitů, ale reálně byla odříznutá na 24. Zejména uživatelé Macintoshe o tomhle vědí své...