Hlavní navigace

Názor k článku Vývoj her a grafických dem pro oslavovanou i nenáviděnou platformu PC (první kroky) od Dushino42 - Tak asi se dnes programováním v assembleru bude...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 7. 2024 8:33

    Dushino42

    Tak asi se dnes programováním v assembleru bude živit opravdu jen málo lidí. Nicméně odpověď je snad už v názvu seriálu - tento článek je úvodní díl.
    Nebo jinak - asi budu za pošuka, ale já si občas nakódím v assembleru něco pro 8bit Atari 800XL, resp. pro experimentální počítač s 65C02. Ono je docela výzva nacpat nějakou funkcionalitu do těch pár kiB paměti a přitom dosáhnout rozumné rychlosti. Je to, myslím, dobré cvičení algoritmizace a optimalizace. A přesně o tom dema jsou. Na druhém konci spektra programátorů (no flame, pls) stojí "moderní" a "korporátní" jedinci, kteří, než aby se zamysleli a napsali si vlastní metodu na pár řádků, raději použijí cizí knihovnu co je závislá na dalších knihovnách. A pak to končívá tak, že vývoj trvá ještě déle, nároky na paměť rostou a rychlost klesá a třeba úplně zbytečně.
    Snad jste pochopil, co jsem tím chtěl říct.