Názor k článku Vývoj her a grafických dem pro oslavovanou i nenáviděnou platformu PC (první kroky) od RRŠ - Ten hnusný výběr barev byl daný technicky. Co pamatuji,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 7. 2024 12:39

    RRŠ

    Ten hnusný výběr barev byl daný technicky.
    Co pamatuji, tak byly jen 2 možnosti:
    * jednobitová, kdy každému bitu odpovídal 1 pixel, který mohl svítit nebo ne, do bajtu se vešlo 8 bodů
    * dvoubitová, kdy každému pixelu odpovídaly dva bity, do bajtu se vešly jen 4 pixely, ale zato mohly mít 4 barvy; jeden bit odpovídal jedné ze tří barevných složek RGB (konkrétně zelené a červené), ta třetí (modrá) mohla být buď "zapnutá" nebo "vypnutá", plus ještě mohly být ty barvy jasnější či tmavší (a černá byla stále černá...).
    V jednobitové režimu mohlo být vyšší rozlišení, ale stále se musela celá videopaměť vejít do 16 KB.
    Tipl bych, že na tohle ještě dojde.

    2. 7. 2024, 12:42 editováno autorem komentáře