Odpovídáte na názor k článku Vývoj her a grafických dem pro oslavovanou i nenáviděnou platformu PC (první kroky). Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Ten hnusný výběr barev byl daný technicky.
Co pamatuji, tak byly jen 2 možnosti:
* jednobitová, kdy každému bitu odpovídal 1 pixel, který mohl svítit nebo ne, do bajtu se vešlo 8 bodů
* dvoubitová, kdy každému pixelu odpovídaly dva bity, do bajtu se vešly jen 4 pixely, ale zato mohly mít 4 barvy; jeden bit odpovídal jedné ze tří barevných složek RGB (konkrétně zelené a červené), ta třetí (modrá) mohla být buď "zapnutá" nebo "vypnutá", plus ještě mohly být ty barvy jasnější či tmavší (a černá byla stále černá...).
V jednobitové režimu mohlo být vyšší rozlišení, ale stále se musela celá videopaměť vejít do 16 KB.
Tipl bych, že na tohle ještě dojde.
2. 7. 2024, 12:42 editováno autorem komentáře