Hlavní navigace

Názor k článku Vývoj her a grafických dem pro oslavovanou i nenáviděnou platformu PC (první kroky) od klokan - Ona to zas taková konspirační teorie není. Samozřejmě,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 7. 2024 14:05

    klokan

    Ona to zas taková konspirační teorie není. Samozřejmě, že tam byly i technické důvody, ale nejen ty. V téže době měl už Commodore 64 grafiku na podstatě vyšší úrovni a Amstrad CPC pak přinesl pravý bitmap v 16 barvách s 16 kB framebufferem. U CGA kromě technických omezení, které ale platily pro všechny, skutečně šlo i o obchodní politiku založenou na představě, že cokoli jiného než strohé kancelářské aplikace by devalorizovalo značku. Ze stejného důvodu IBM aktivně odmítalo myš a to až do PS/2. S PC Jr se to nijak nevylučuje, ten byl určený jako domácí počítač na hry a byl zase záměrně omezený stran RAM a rozšiřitelnosti, nemluvě o otřesné klávesnici.