Vlákno názorů k článku Vývoj her a grafických dem pro oslavovanou i nenáviděnou platformu PC (první kroky) od Josef Marianek - Dival jsem se jak hello world vypada v...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 7. 2024 11:07

    Josef Marianek
    Bronzový podporovatel

    Dival jsem se jak hello world vypada v asm na linux, a porad je to dost podobny (misto int syscall). Docela mam nutkani to zacit zkouset, i kdyz jsem na asm nesahl od dob ZX Spectra (Z80). V kazdym pripade diky za clanek, je dobry si ozivovat co se deje tam dole. Jestli vymizi lidi co to vi a umi tak jsme v haji, co se dnesnich digitalnich PC tyce. Jedine ze by to prevzala AI :)

  • 2. 7. 2024 19:17

    Pavel Tišnovský
    Zlatý podporovatel

    jj ten samotnej kód v assembleru bude +- stejnej, i když v Linuxu jsou řetězce přece jen pojaty rozumněji (pokud tedy považujeme za rozumné mít ASCIIZ řetězce). Rozdíl bude ve výsledné binárce, protože COM je prostě jen ona sekvence instrukcí + řetězec, kdežto pro ELF nebo PE to docela naroste (bylo by zajímavé zjistit, na kolik se to dá stáhnout, když už nemáme a.out, ale stejně to pár desítek bajtů navíc bude IMHO).